خلاصه ماشینی:
"در این پژوهش، دانشآموزان کم شنوا از نظر سطوح مختلف درک خواندن (تمرکز و بازیابی صریح اطلاعات، استنباط مستقیم، تفسیر و تلفیق ایدهها و اطلاعات، بررسی و ارزیابی محتوا، زبان و عناصر متنی) با دانشآموزان شنوا مورد مقایسه قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که عملکرد دانشآموزان کم شنوا در سطح 1 (تمرکز و بازیابی صریح اطلاعات)، سطح 2 (استنباط مستقیم )، سطح 3 (تفسیر و تلفیق ایدهها و اطلاعات) و سطح 4 (بررسی و ارزیابی محتوا، زبان و عناصر متنی) اختلاف معنیداری (05/0 (P< با عملکرد دانشآموزان شنوا دارد و دانشآموزان شنوا در کلیه سطوح عملکرد بهتری نشان دادند.
برای بررسیکیفیت آموزش، سطح 1 از درک مطلب، که اطلاعات حفظی به شمار میآید، با هریک از سطوح درک مطلب که اطلاعات استنتاجی به شمار میآیند و لایههای عمیقتر یادگیری را شامل میشوند، در هر دو گروه (کم شنوا و شنوا) مورد مقایسه قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که بین عملکرد اطلاعات حفظی و استنتاجی دانشآموزان شنوا اختلاف معنیداری مشاهده گردید (05/0 (P<."