خلاصه ماشینی:
اگرچه در آثار این هنرمند ـ بهجز یکیدوتابلو ـ به مباحث اجتماعی و فرهنگی اشارهای مستقیم نمیشود، اما دیدن دقیق آثار به ما میگوید: این نقاشیها نگاهی جدی به مباحث زندگی پیرامون ما دارد، با این تفاوت که زن عهدهدار مسؤولیت خطیر زیستن، مبارزه و کوشش است؛ زن در این آثار مسؤولیت مراقبت از زندگی را برعهده دارد؛ بههمین دلیل گاه طراوت حضور یکپیکرة زنانه، معنای زیستن را بهتماشا میگذارد و گاه صلابت سهمگین و ایستای یکفیگور، خشم و عصیان زنانه را دربرابر یکهجوم محتمل و قابل پیشبینی معنا میدهد.
باید گفت اگرچه ارکانی موضع خود را بهتماشا نمیگذارد و در نمایش جهان دختران امروز ایران علت را رها میکند و معلول را بهنمایش میگذارد، اما همین پرداختن به فضای پیرامون خود، بهنوعی گریختن از انفعال است.
بهطورکلی، در آثارش با دو نوع ایده ویا با دو نوع نمایش انسان روبروییم: در برخی از کارها کولاژ گلها و حشرات روی سر انسان، او را در حالتی کمیک نشان میداد که گویی از این وضعیت تزئین و تجمل خوشحال است.
اما آنچه باعث میشود این آثار را مانند یککاریکاتور طنز سیاه جدی نگیریم و فقط از شیوة طراحانه و اکسپرسیو خط لذت ببریم این است که رضوی در نمایش آثار اخیرش بیش از آن که به معنای نمادین اثر دلخوش باشد، دلبستة روابط ظریف بصری و همنشینی فرمهای رنگی کولاژشده با متانت خطهای مواج و بیانگر است.
این نوع استفاده از نقش بهنوعی واردکردن نقاشی در فضای مجسمه است که در ایران کمتر دیده میشود و بیشترین کمک را در بیان مجسمهها به هنرمند میکند.