خلاصه ماشینی:
شاید همین علاقه، او را در انتخاب این ماده برای ساخت آثارش ترغیب کرده است؛ آثاری که بازتابی از دید بینظیر یکاسکیتباز با میراث ژاپنی است، که در رویکرد تکنیکی او بهنوعی مجسمهسازی ترکیبی ـ که مختص اوست ـ درهممیآمیزد؛ شیوهای متأثر از روشهای سنتی ارزشمند از زادگاه او با روح نوآوری و فناوری در فرهنگ و جامعة معاصر.
com) تکنیک مورد استفادة او در ساخت این مجسمهها، تکنیک موزائیک چوب است؛ تکنیکی سنتی که نوددرصد از مجسمه های بودا در ژاپن بههمین شیوه ساخته شدهاند.
com) هاروشی در مصاحبهای بهمناسبت رونمایی از یکی از آثارش (2011) در پاسخ به پرسش ایوژن کان4 در توصیف آثارش چنین میگوید: آیا محدودیتی که در چگونگی خلق آثار هنری شما ـ برای مثال، عرض و ارتفاع تختههای اسکیت ـ وجود دارد؟ آیا این تکنیک را میتوان برای ساخت چیزهای بزرگتری مانند یکماشین بهکار برد؟ بله.
این درست است که بسیاری از این تختهاسکیتها از دید بسیاری چندان قابل استفاده و مفید بهنظر نمیرسند، اما در اینجا از دید من، پتانسیلی واقعی در تختهاسکیت وجود دارد که میتواند آن را دوباره به چیزی زیبا بدل کند.
برای من این موضوع قابل درک است، اما، انتظار ندارم همة مردم آثارم را درک کنند، دوست داشته باشند ویا از آن استفاده کنند، حتی اگر طرفداران بسیاری برای آثارم در خارج از اینجا وجود نداشته باشد، روند کاری خود را حفظ میکنم.
چگونه فرایند ساخت یکمجسمه آغاز میشود؟ شما یکقطعة بزرگ را شکل میدهید و بعد آن را میتراشید؟ این بستگی به چیزی دارد که میخواهم آن را بسازم.