خلاصه ماشینی:
"رفع موانع اجرایی قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیانآور، پرداخت هزینههای پزشکی مخاطبان هنگام مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد سازمان (بخش خصوصی)، پذیرش سوابق بیمهای آزادگان، به رسمیت شناختن حقوق افراد تبعی بیمه شده برای اعتراض به راCی کمیسیون پزشکی بدوی و راهیابی به کمیسیون پزشکی تجدیدنظر، ترمیم حقوق مستمریبگیران با رویکرد افزایش قدرت خرید و جلب رضایتمندی آنان (به میزان 14 درصد) و افزایش مضاعف مستمری مستمریبگیران دارای بیش از 25 سال سابقه از دیگر اقدامهای حوزه بیمهای سازمان در سال گذشته بوده است.
سازمان تأمین اجتماعی در اجرای برنامه و بودجه مصوب سالانه نسبت به اعطای تسهیلات مالی برای احداث مسکن بیمهشدگان به صورت تعاونی و انفرادی، خرید مسکن، وامهای قرضالحسنه ضروری بیمهشدگان و مستمریبگیران، ازدواج بیمهشدگان210 هزار میلیون ریال براساس سرانه بیمهشدگان هر استان با معرفی به شعب سازمان با عاملیت بانک رفاه از محل وجوه اداره شده طی سال 1385 اقدام کرده است.
پوشش الزامهای قانونی و سازمانی، پاسخگویی به الزامهای سند چشمانداز 20 ساله در زمینه دولت الکترونیک، ماده 14 آییننامه اجرایی قانون الزام اختصاص شماره ملی به تمام اتباع ایرانی، تقویت امنیت سیستمها، کمک به جلوگیری از اشتباههای غیرعمدی و روانسازیشناسایی و کنترل اشتباهها، بهبود نظام تأمین اطلاعات دقیق برای تصمیمسازی و تصمیمگیری، بهبود تعامل اطلاعاتی با سایر سازمانها، تسهیل برونسپاری خدمات درمانی و همچنین بهبود صحت محاسبات مطالبات بیمهای، ایجاد زمینه مناسب برای مهندسی مجدد فرآیندها و اطلاعات، ایجاد بستر مناسب در زمینه تولید شماره بیمه شده منحصر به فرد و نیز تکمیل بانک اطلاعاتی بیمهشدگان، کارفرمایان، تسهیل در تجمیع اطلاعات در مرکز، تسهیل در یکپارچهسازی سیستمهای موجود و امکان ارایه گزارشها و آمارهای دقیقتر از اهداف سازمان تأمین اجتماعی به شمار میرود."