کلیدواژه بین میانگین نمرات کلی خلاقیت آزمودنی های پسر و دختر تفاوت معناداری وجود ندارد / (1 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
نویسنده : رشیدی، اسماعیل ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛
مجله:نوآوری های مدیریت آموزشی»تابستان 1387 - شماره 11 (18 صفحه - از 83 تا 100 )
کلیدواژه ها:هدف اساسی این تحقیق بررسی رابطه بین خلاقیت ١و منبع کنترل ٢ می باشدبدین منظور ٣٧٥ نفراز دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر اراک به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدندکه ١٩٤ نفر آنها پسرو ١٨١ نفر آنها دختر بودند و میانگین سنی گروه نمونه ١٥ سال بود. خلاقیت آزمودنی ها با استفاده از آزمون خلاقیت غیرکلامی تورنس ٣(بخش دایره ها١٩٧٤) و منبع کنترل آنها با استفاده از آزمون منبع کنترل یا مسند مهارگذاری راتر٤(١٩٩٦) ارزیابی شد. داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSSاز طریق محاسبه ضریب همبستگی پیرسون وآزمون t برای دوگروه مستقلمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .نتایج نشان دهنده این بودکه بین خلاقیت و منبع کنترل درونی رابطه همبستگی مثبت وجود داردبین میانگین نمرات کلی خلاقیت آزمودنی های پسر و دختر تفاوت معناداری وجود نداردآزمودنی های پسر در ابعاد سیالی و انعطاف پذیری خلاقیت وآزمودنی های دختر در بعد بسط خلاقیت برتری دارند وتفاوت معناداری بین میانگین نمرات دانش آموزان دختر و پسر در آزمون منبع کنترل راتر وجود ندارد. خلاقیت و منبع کنترلخلاقیتمنبع کنترلبـادخترنمرهآزمونمنبع کنترل درونیمنبـع کنترل