Abstract:
تنیدگی دنیای محتوای دیجیتالی با فرایندهای اقتصادی جهان اجتماعی شده کنونی، برای کشورها ضرورتی برای تامل استراتژیک در بحث ”ثروت دیجیتالی“ ایجاد کرده است. مقاله حاضر حاصل مطالعه ای عمقی در باب مسیر ثروت اندوزی دیجیتال کشور است.
دنیای امروز مایملک خود را در آنچه که توانسته دیجیتالی کند ارزیابی می کند، سرمایه در دنیای امروز آن چیزی است که از طریق فضای مجازی قابلیت دیجیتالیزه شدن را دارد و می تواند در این فضا در اختیار دنیا قرار گیرد، این مقاله سعی دارد تا با بررسی اسناد و راهبردهای کلان کشور در زمینه تولید محتوای دیجیتال کشور، به بررسی وضعیت تولید ثروت دیجیتال کشور بپردازد و نظرات خود را در انتها بیان کند که چگونه می توان در تولید محتوا دولت به جای دخالت فقط حمایت و نظارت کند.
Machine summary:
دنیای امروز مایملک خود را در آنچه که توانسته دیجیتالی کند ارزیابی میکند، سرمایه در دنیای امروز آن چیزی است که از طریق فضای مجازی قابلیت دیجیتالیزه شدن را دارد و میتواند در این فضا در اختیار دنیا قرار گیرد، این مقاله سعی دارد تا با بررسی اسناد و راهبردهای کلان کشور در زمینه تولید محتوای دیجیتال کشور، به بررسی وضعیت تولید ثروت دیجیتال کشور بپردازد و نظرات خود را در انتها بیان کند که چگونه میتوان در تولید محتوا دولت به جای دخالت فقط حمایت و نظارت کند.
همچنین با اتخاذ این دیدگاه استراتژیک، تفکر در راستای محورهای زیر در راستای افزایش ثروت دیجیتال کشور الزامی است: · تفکر و برنامهریزی راهبردی در راستای تعیین میزان محتوا و دادههای موجود فارسی و ایرانی "فرهنگی"، " اقتصادی"،" تجاری"، " آموزشی"،"سیاسی" و " اجتماعی" در فضای مجازی اینترنت، فضای نوین و هوشمند سایبر (ترجیحا در یک مطالعه تطبیقی منطقهای، بینالمللی یا جهانی).
· آسیبشناسی عملکرد کشور و همچنین زیرسیستمهای آن از جمله سازمانها و نهادهای ایرانی در راستـای تولیـد محتوای ملی " فرهنگی"، " اقتصادی"، "تجاری"، " آموزشی"، "سیاسی" و " اجتماعی" ایرانیـ فارسی در فضای مجازی اینترنت، فضای نوین و هوشمند سایبر.