Abstract:
پژوهش پیش رو با هدف بررسی تاثیر نقش سرویسهای ابری، سرویسهای امنیتی بانکی، یادگیری الکترونیکی و کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان در بانک رسالت شهر شیراز انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجرا، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 150 نفر از مدیران، کارمندان و کارشناسان بانک رسالت شیراز میباشد، که از این میان، نمونهای متشکل از 108 نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب شده است. در این مطالعه برای جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیات از پرسشنامههای استاندارد شده (لی و همکاران، 2021) استفاده شده است. جهت آزمون فرضیات از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart Pls استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحلیل نشان داد که رایانش ابری بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رسالت شیراز تاثیر معناداری دارد. یادگیری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رسالت شیراز تاثیر معناداری دارد. سیستم امنیتی بانک بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رسالت شیراز تاثیر معناداری دارد. کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رسالت شیراز تاثیر معناداری دارد.
The purpose of this research is to investigate the
impact of cloud services, bank security services, elearning
and service quality on customer
satisfaction in Resalat Bank, Shiraz. This research
is applied in terms of purpose and descriptivesurvey
in terms of the nature and form of
implementation. The statistical population of this
research includes 150 managers, employees and
experts of Resalat Bank of Shiraz, of which a
sample of 108 people was selected using Morgan's
table. In this study, standardized questionnaires
(Lee et al., 2021) were used to collect information
to test the hypotheses. Structural equation
modeling technique and Smart Pls software were
used to test the hypotheses. The results of this
analysis showed that cloud computing has a
significant effect on customer satisfaction with the
electronic services of Resalat Bank Shiraz. Elearning
has a significant effect on customer
satisfaction with the electronic services of Bank
Resalat Shiraz. The bank's security system has a
significant effect on the satisfaction of customers
with the electronic services of Resalat Bank Shiraz.
Service quality has a significant impact on
customer satisfaction with the electronic services
of Bank Resalat Shiraz