Abstract:
،درک روشها و فنون بهرهبرداری از رسانهها،تحلیل روشها و فنون ویژه برای به حداکثر رساندن تأثیر،واکنش مخاطبان، تشخیص و تحلیل ضد تبلیغ،و ارزیابی و سنجش است.تحلیل تبلیغ سیاسی،عمل پیچیدهای است که مستلزم بررسی تاریخی،بررسی پیامها و رسانههای تبلیغاتی،حسیاسیت نسبت به پاسخهای مخاطبان و رسیدگی دقیق انتقادی در مورد تمام فرایند آن است. البته ممکن است نسبت به بررسی جنبههای کوتاهمدت فعالیتهای تبلیغاتی تمایل بیشتری وجود داشته باشد،اما درک کامل تبلیغ سیاسی،نیازمند تحلیل تأثیرات بلندمدت آن است.
Machine summary:
"در این ده مرحله پرسشهای زیر مورد توجه قرار میگیرند: کارگزار تبلیغات سیاسی تا چه حد در چارچوب تشکیلات سازمانی برای فراگیری و رسیدن پیام به مخاطبان و حصول واکنش مطلوب از نهادهای خاصی استفاده میکند؟به علاوه،اگر مخالفتی در مورد تبلیغات وجود داشته باشد،جریان چه شکلی خواهد گرفت؟ و سرانجام،آنکه چگونه مبلغ سیاسی در راه رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد؟ ایدئولوژی و هدف تبلیغ سیاسی براساس نظر کسکمتی:«ایدئولوژی تبلیغ سیاسی،مخاطبانی به وجود میآورد که از یک چارچوب ادراکی جامع در سروکار داشتن با واقعیت سیاسی و اجتماعی برخوردارند».
هدف از تبلیغ سیاسی میتواند تحت تأثیر قرار دادن افراد برای پذیرش نگرشهایی باشد که این امر در ارتباط با مبلغ و یا الگوهای خاصی از رفتار است.
چگونه از شبکه برای توسعهء ارتباطات استفاده میشود؟چگونه اطلاعات از رهبر به اعضا میرسد؟چطور اطلاعات به مردم منتقل میشود؟آیا شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه عامهء مردم به اطلاعاتی که در اختیار اعضا و نخبگان سازمان قرار میگیرد، دسترسی ندارند؟ به منظور رسیدن به دادههای لازم جهت تحلیل ساختار یک سازمان تبلیغاتی،تحلیلگر باید به منابعی دسترسی داشته باشد که در ارتباط با سازمان هستند.
هنگامی که مخاطبان،رسانهها را در مییابند،احتمالا چه انتظاراتی ممکن است وجود داشته باشد؟چه چیزی از مخاطبان خواسته میشود تا در پاسخ به پیام رسانهها انجام دهند؟آیا به نظر میرسد که از مخاطب خواسته میشود تا بدون اندیشیدن واکنش نشان دهد؟آیا رسانهها به نحوی مورد استفاده قرار میگیرند که هدف واقعی و یا هویت تبلغیگر را پنهان سازند؟ تبلیغات سیاسی همراه با در اختیار گرفتن جریان اطلاعات است."