ملخص الجهاز:
به عنوان مثال ، مورین به نقل از لاگادک (١٩٩٣) مفهـوم بحـران را کـه در ابتـدا رایج بوده ، به «لحظه ای تعیین کننده در فرایندی نامشخص »تفسیر میکند، ولی این اصطلاح بعدها به عبارتی روزمره به تردید و دو دلی دلالت دارد، تبدیل شده است و یا «لحظه ای که عدم قطعیت همزمان با یک مشکل وجود دارد» (صفحه ٢٥) نکته اینجاست که تمامی موقعیت ها نمی توانند به عنوان یک بحران حقیقی تلقی شوند .
از دید تشکیلاتی، یک بحران هنگامی اتفاق میافتد که « تهدید هـای محیطـی سازمان ها را تحت تاثیر قرارداده و آن ها را با نقـاط ضـعف و اشتباهاتشـان روبـرو میکند»(اسمارت ١٩٨٣) لاگادک (١٩٩٣) می گوید:بحران : موقعیتی است که در آن تعدادی سـازمان ، در حال مجادله با مشکلات بحرانی خودبوده و تحت انقیاد فشار های زیـاد خـارجی و تنشهای ناگواردرونی میباشند،که ناگهان خود را در معرض توجه مـییابنـد؛ آن هـا همچنین با یکدیگر به مشکل بر میخورند...
مثلا سازمان ها ممکن است این طـور احسـاس کننـد کـه هرنوع تظاهر محبت آمیز (نسبت به قربانیان ) به عنوان تصدیق مسـئولیت سـازمان در بحران تفسیر(لاگادک ,١٩٩٣)؛ بنابراین سازمانها از گرفتن ژست احساسـی در برابـر قربانیان ویا خانواده هایشان ، به خاطر ریسک آن خودداری میکند .
وقتی کمپانی اطلاعاتی را منتشـر مـیکنـد و ایـن اطلاعـات در گزارش های بعدی مورد مناقشه قرار میگیرند این طـور بـه نظـر خواهـد رسـید کـه سازمان زمام امور را از دست داده است .
Post-crisis investigations: The National Transportation Safety Board and the airline industry.