خلاصة:
بشر امروزی با گرایش به خرید پوشاک به دفعات زیاد و تمایل به تغییر مد در مدتزمان کم، به افرایش زباله های صنعت نساجی و پوشاک دامن میزند و این رویکرد سیستم حفاظتی زمین را به خطر میاندازد. آگاهی و رویکرد برندهای پوشاک در زمینه پایداری حایز اهمیت است زیرا تولیدکنندگان میتوانند با اجرای روش های پایداری در تولید، نقش مهمی را ایفا کنند. به منظور ایجاد پایداری در حیطه صنعت مد، باید توجه داشت که فرایند تولید پوشاک از اهمیت بسیاری برخوردار است و اخیرا بررسی عملکرد برندها از جنبه های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است چرا که صنعت نساجی به عنوان دومین صنعت آلوده کننده جهان شناخته شده است. پژوهش حاضر با روش توصیفی-همبستگی و با هدف بررسی میزان آگاهی برندهای پوشاک از استانداردهای زیست محیطی صنعت مد و چگونگی رویکرد آنها در صورت داشتن آگاهی، انجامگرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد که برندهای پوشاک از استانداردهای زیست محیطی آگاهی داشته اند که این امر در عملکرد آنها نسبت به تهیه مواد اولیه و بسته بندی پایدار تاثیرگذار بوده و همچنین بر حمایت از محیط زیست دقت نظر بیشتری داشتند. اما نسبت به موضوع حمل و نقل، خط مشی زیستم حیطی، توسعه پایدار و تبلیغات و اطلاع رسانی روش های پایداری را در نظر نگرفتند.
Today's human beings, with the tendency to buy clothes more often and the desire to change
fashion in a short period of time, increase the waste of the textile and clothing industry, and this
approach endangers the earth's protection system. Awareness and approach of clothing brands in
the field of sustainability is important because manufacturers can play an important role by
implementing sustainability methods in production. In order to create stability in the field of
fashion industry, it should be noted that the garment production process is very important and
recently the study of brands' performance from social, environmental and economic aspects has
been considered because the textile industry is the second most polluting industry. The world is
known. The present study was conducted by descriptive-correlation method with the aim of
examining the level of awareness of clothing brands about the environmental standards of the
fashion industry and how they approach if they are aware. The results show that clothing brands
are aware of environmental standards, which affects their performance in the provision of raw
materials and sustainable packaging, and also pay more attention to environmental protection.
But on the subject of transportation, they did not consider environmental policy, sustainable
development and advertising and informing sustainable methods.
ملخص الجهاز:
در این میان پرسش هایی که مطرح می شود این است که آیا برندهای پوشاک از استانداردهای زیستمحیطی صنعت مد آگاهی دارند؟ در صورت آگاهی، رویکرد برند های پوشاک نسبت به این استانداردها چگونه است؟ و راهکارهای منطبق با آن در ایران که می تواند قابل بکارگیری برای حفظ محیط زیست و مطابق با حقوق اجتماعی باشد کدامند؟ بررسی ها نشان می دهد که در کشورهای توسعه یافته مطالعات و پژوهش هایی در این زمینه انجام گرفته و راهکارهایی داده شده است، اما در ایران تحقیقی صورت نگرفته است.
این سه گروه از عوامل انرژی با عملکردهای مختلف صرفه جویی در انرژی در هر یک از مراحل تولید، استفاده و دفع تشکیل شده استKa-Leung Moon,201 > 3- روش پ > پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی برندهای پوشاک از استانداردهای زیستمحیطی صنعت مد و چگونگی رویکرد آن ها در صورت داشتن آگاهی، انجام گرفته است.
با توجه به اینکه حد متوسط گویهها عدد 3است و میزان معنیداری به دست آمده 001/0که کمتر از05/0 میباشد، بیانکننده این است که متغیر بستهبندی از نظر پاسخگویان در سطح مطلوبی قرار دارد و اینکه آگاهی برندهای پوشاک از مد پایدار بر بستهبندی اثرگذار باشد با آزمون رگرسیون دومتغیره سنجیده شد: در این مدل ضریب همبستگی برابر با 570/0 و ضریب تعیین 386/0 میباشد که بیانگر تأثیر مثبت آگاهی برندهای پوشاک از مد پایدار بر بستهبندی میباشد.