Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانشآموزان در هر دو نوع آموزش مجازی و حضوری با استفاده از دادهکاوی است. روش مورد استفاده در پژوهش حاضر ازنظر هدف، جزء تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی و به روش علی مقایسهای است. جامعه آماری را کلیه دانشآموزان ابتدایی مدارس شهرستان خوی که در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل میباشند. میزان حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان، تعداد 380 نفر نمونه از بین 38400 نمونه انتخاب شد و مورد بررسی قرار گرفت. جمعآوری اطلاعات از طریق مدیران مدارس با استفاده از پروندههای موجود در مدارس صورت گرفت. با عنایت به غیر نرمال بودن دادهها از تحلیل معادلات ساختاری تحت نرمافزار Rapid miner استفاده گردید، نتایج حاکی از آن است فارغ از جنسیت دانشآموزان، بین موفقیت تحصیلی دانشآموزان و مولفههای (معدل در آمورش مجازی، معدل در آموزش حضوری، شغل مادر، شغل پدر، ساعات بازی در خانه، ساعات مطالعه در خانه، نوع آموزش، میزان تحصیلات برادر، میزان تحصیلات خواهر، میزان تحصیلات مادر، میزان تحصیلات پدر، دارای پدر, دارای مادر, تعداد خواهر، تعداد برادر و نوع جنسیت) آن با آموزش مجازی و حضوری ارتباط معنیداری مشاهده شد.
Machine summary:
بررسی میزان موفقیت دانش آموزان درآموزش مجازی وحضوری بااستفاده ازالگوریتم های داده کاوی,دانش آموزان ابتدایی شهرستان خوی سال تحصیلی1400-1399 مهدی رحیم لو1 ، احمد مرندی2 ، یگانه حسن زادگان3 ، 1 کارشناسی ارشد،گروه علومانسانی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی،معلم آموزش پرورش،ایران (نویسنده مسئول) 2 هیات علمی ،گروه علوم انسانی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی،خوی،ایران 3 کارشناسی ارشد،،گروه کامپیوتر،دانشکده فنی و مهندسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی،خوی،ایران چکیده هدف از این پژوهش بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانشآموزان در هر دو نوع آموزش مجازی و حضوری با استفاده از دادهکاوی است.
تحصیلات پدر: نتایج حاکی از آن است که تحصیلات پدر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
تحصیلات مادر: نتایج حاکی از آن است که تحصیلات مادر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
تحصیلات خواهر: نتایج حاکی از آن است که تحصیلات خواهر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
تحصیلات برادر: نتایج حاکی از آن است که تحصیلات برادر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
شغل پدر: نتایج حاکی از آن است که شغل پدر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
شغل مادر: نتایج حاکی از آن است که شغل مادر دانشآموزان در به دست آوردن نتایج در آموزش مجازی یا حضوری تأثیر دارد.
4th International Conference on Distance Learning and Education (ICDLE); 2010 Oct 3; Puerto Rico: USA.