چکیده:
هدف این پژوهش که به شیوه اسنادی صورت گرفته ، مطالعه نقش رسانه هـا در بازنمـایی منـاطق مقصد و همچنین پیوند بین گردشگری و رسانه از دیدگاههای مختلف بوده است . در بحث توسعه چارچوب برای مطالعه گردشـگری و رسـانه ، روزنامـه نگـاری گردشـگری و مفاهیم کلیدی آن شامل زمانبندی، قدرت و هویت و تجارب و پدیدارشناسی و همچنین در بخش دیگری رویکردهای بررسی گردشگری و رسـانه از دیـدگاههـای بازاریـابی ، تـاثیرات رسـانه ای، جامعه شناختی و فرهنگی ـ انتقادی مورد توجه قرار گرفته و سپس بحث فیلم های محرک گردشگری به عنوان جنبه ای از گردشگری فرهنگی معرفی و در نهایت ، درباره توسعه صـنعت گردشـگری در ایران پیشنهادهایی ارائه شده است .
خلاصه ماشینی:
همچنین این بحث مطرح شده است که تصور افـراد از کشورهای مقصد گردشگری، اغلب در نتیجه نمایش رسانه های عمـومی از گردشـگران (مانند فرهنگ عامه ) و نیز از طریق فعالیت هـای تبلیغـاتی از خـود صـنعت گردشـگری شکل می گیرد.
جدول ٢ـ چارچوب بررسی روزنامه نگاری گردشگری موضوع/ دیدگاه سؤالات تحقیق / موضوعات مفهومی کلیدی زمانبندی کردن ساختار اعتبار و سندیت روزنامه نگاری گردشگری که به طور برجسته ای در گذشته و هم اکنون استفاده می شود، چیست ؟ بهتـرین کارهـای راهبـردی متنی در خصوص موضوع فراغت در آینده کدامند؟ آیا تلویزیون بین اعتبـار متونسازی ١ و تجارب واقعی قرار می گیرد؟ قدرت و هویت در سطح تحلیل متنی ، می توان این سؤال را مطـرح کـرد کـه شـیوههـای مسلط بازنمایی در نوشته های مربوط به گردشگری غربی چـه شـیوههـایی هستند؟ حیطه قالب ها و طبقه های استدلالی کـه آنهـا طراحـی مـی کننـد، چیست ؟ آیا انواع مشخصی از گردشگری، شیوههای متفاوتی از بازنمـایی را عرضه می کنند یا شواهدی از تجانس فرهنگی در بازنمایی آنهـا بـه چـشم می خورد؟ چگونه گزارشهای مربوط به گردشگری، «دیگران» را تحریـک می کند؟ حوزه متون روزنامه نگاری گردشگری تولید شـده در جهـان سـوم چیست و چگونه تصاویر «دیگران» غربی از طریق «دیگـران» خـود آنهـا شکل داده می شوند؟ تجارب و پدیدارشناسی چگونه روزنامه نگاری گردشگری، تجارب گردشـگری را شـکل مـی دهـد؟ مفهوم گردشگری ایدهآل چیست و گردشـگران بـه چـه چیزهـایی تمایـل دارند؟ چارچوب ارائه شده از سوی فورش و کاوری، اهمیـت دیـدگاههـا و اولویـت هـای پژوهشی را برای مطالعه رسانه و گردشگری مشخص می کنـد.