خلاصه ماشینی:
"اهداف تعیین شده برای تدریس درس ادبیات فارسی دخالت دارند؟علاوه بر این،سؤال اصلی این تحقیق این است که اعضای هیأت عملی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر نسبت به درس ادبیات فارسی چه نگرشی دارند؟ اهمیت و ضرورت تحقیق این تحقیق سعی در شناساندن هر چه بیشتر ادبیات غنی فارسی و نحوه نگرش دانشجویان و اساتید نسبت به درس ادبیات فارسی دارد تا علاوه بر کمک به آنان در شناختن هویت و تمدن کهن خویش در جهت ارایه بهتر این درس و ایجاد انگیزه لازم و تشویق آنها به مطالعه بهتر این درس در دانشگاهها پیشنهادهایی ارایه نماید و نیز بستر مناسبی را برای انجام تحقیقات آتی توسط سایر پژوهشگران فراهم آورد.
جدول شماره 1:تعداد نمونههای انتخاب شده دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش به منظور جمعآوری اطلاعات،ابتدا یک نگرشسنج توسط محقق ساخته میشود که برای ساختن این نگرشسنج محقق به مطالعات و سوابق قبلی و پژوهشهایی که در گذشته در خصوص این موضوع انجام شده مراجعه مینماید و نسبت به طراحی،تهیه و تدوین پرسشنامه شامل 40 سؤال و 5 گزینه اقدام نموده است و برای تعیین روایی1پرسشنامه از روش روایی محتوا استفاده میگردد.
5-سؤال دیگر این تحقیق این است که آیا پاسخدهندگان رشتههای تحصیلی مختلف به لحاظ نگرش به درس ادبیات فارسی معنی داری وجود دارد یا خیر؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقدار F محاسبه شده برابر با 775.
10-آخرین سؤالی که در مورد اساتید عنوان میشود این است که آیا بین سابقه تدریس و نگرش آنها نسبت به درس ادبیات فارسی رابطه معنیداری وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ضریب همبستگی محاسبهشده عدد 284."