چکیده:
تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار است. موفقیت و عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها در کیفیت فعالیتهای تبلیغاتی آنها نهفته است. بدیهی است استمرار و توسعه فروش کالا و خدمات زمانی میسر است که طرح تبلیغاتی مشتری را جذب کند. براساس تبلیغات مؤثر اگر روانشناسی نیاز و سلیقۀ مشتری و نیز محتوای مناسب و هنرمندانۀ پیام در تبلیغ کالا و خدمات لحاظ شود در این صورت اقبال بیشتری نسبت به آن کالا و خدمات صورت خواهد گرفت. نویسندۀ مقاله معتقد است یکی از عوامل مهم در تبلیغ عامل اخلاق است که موارد مختلف اخلاقی در این نوشتار تبیین شده است و با استفاده از مطالعات مختلف در حوزۀ تبلیغات اینترنتی به بیان رموز تبلیغات موفق پرداخته که مبتنی بر الگوی ارائه شدۀ محقق است، که این اطلاعات موجب جذب بیشتر و بازگشت مجدد مشتریان الکترونیکی خواهد بود. در انتها به وسیلۀ پرسشنامه ای که با پاسخ توسط متخصصان حوزۀ فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک پاسخ داده شده است، زمینۀ تأئید و یا تغییر این الگو را فراهم خواهد آورد.
خلاصه ماشینی:
"این نوع تبلیغ به تبلیغات برخط مشهور است که معرف تبلیغی اسـت کـه از اینترنت و شبکه جهانی (www) برای بیان هدف ارسال پیام تجاری جهت جذب مشـتریان استفاده می کند.
(20 تبلیغات امر پیچیده ای است ، زیرا تبلیغ کنندگان فراوان و متفاوتی می کوشند با اهداف و روشهای مختلف به مشتریان گوناگونی دسترسی پیدا کنند که نقش اخلاقیـات در برخـی گونه های تبلیغات پررنگ تر است که در زیر به طور خلاصه بیان می شود: تبلیغات سیاسی (Political advertising): سیاستمداران برای ترغیب مردم به رأی دادن ، از تبلیغات سیاسی استفاده می کنند و این امر، بخش مهمـی از فراینـد فعالیتهـای سیاسـی در بسیاری از کشورها را تشکیل می دهد.
قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور در بخش قانون تجارت الکترونیکی ، اهتمام بـه مـوارد زیر را برای تمامی دست اندرکاران تبلیغات اینترنتی ضروری دانسته است : - تأمنی کنندگان در تبلیغ کالا و خدمات خود نباید مرتکب فعل یا تـرک فعلـی شوند که سبب مشتبه شدن و یا فریب مخاطب از حیث کمیت و کیفیت شود.
به عنوان مثال ، تبلیغات ابررسانه ای محبوبیت بالایی نزد کاربران دارند، این نوع تبلیغات بـه علت امکاناتی مانند پویا نمایی ها مستلزم هزینه زیادی برای تبلیـغ کننـده کـالا و خـدمات خواهدبود که تبلیغ کننده به علت نیاز به کسب رضایتمندی مشتریان گریزی از آن نخواهـد داشت و به منظور مقابله با این معضل باید جذابیت تبلیغ بالا رود تا به علت جذابیت تبلیغ ، مشتریان بیشتری محصول تبلیغ شده را خریداری کنند و به علت رضـایت مشـتریان از آن محصول ، خرید محصول با مراجعه مجدد به صورت تصاعدی بلا مـی رود و هزینـه هـای تبلیغ را جبران می کند و نیز با معرفی سایت تبلیغاتی به سایر کاربران سبب سـود شـرکت خواهد شد."