چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه صفات برتر خودتوسعه ای، دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد مدیران مدارس شهرری و بر اسـاس مـدل خودتوسـعه ای مـدیران موفـق پیـدلر و همکـاران انجـام شده است . روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده کـه بـا اسـتفاده از فرمـول نمونـه گیـری کوکران حجم نمونه ١٨٠ نفر از مدیران مـدارس شـهرری تعیـین و روش نمونـه گیـری طبقـه ای بـا اختصاص متناسب جهت انتخاب نمونه استفاده شد. از پرسش نامه صفات برتر خودتوسعه ای و دانـش و اطلاعات بنیادی با پایـایی(٠٨٦=α)، پرسـش نامـه عملکـرد شـاخص محـور بـا پایـایی(٠٨٦=α) و پرسشنامه عملکرد ادبیات محور با پایایی(٠٩١=α) استفاده شد. بررسی میـانگین متغیرهـا در طیـف استاندارد ارزیابی نشان داد، صـفات برتـر خودتوسـعه ای نسـبتامطلوب و دانـش و اطلاعـات بنیـادی مدیران و عملکرد شاخص محور و ادبیات محور آنها مطلوب میباشد. تحلیل همبستگی نیز نشـان داد، میان صفات برتر خودتوسعه ای و دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد ادبیـات محـور و شـاخص محـور مدیران مدارس شهرری همبستگی مثبت و معنیداری سطح آلفای ٠/٠١ وجـود دارد. بـا توجـه بـه نتایج رگرسیون گام به گام ، به ترتیب اولویت ، اشراف داشتن بر واقعیات اساسی سازمان و خلاقیت بـا عملکرد شاخص محور و خلاقیت ، اشراف داشتن بـر واقعیـات اساسـی سـازمان و دانـش و اطلاعـات مرتبط با مدیریت با عملکرد ادبیات محور مدیران مدارس شهرری همبسـتگی چندگانـه معنـیداری داشته است .
خلاصه ماشینی:
"ساختار مفهومی پژوهش باتوجه به متغیرهای مورد پژوهش و فرضیه های تـدوین شـده ، سـاختار مفهـومی پـژوهش بـه صورت زیر ترسیم شده است : برنامه ریزی اشراف داشتن بر واقعیات اساسی سازماندهی دانش و اطلاعات سازمان بنیادی هماهنگی دانش و اطلاعات مرتبط بامدیریت نظارت عملکرد روابط انسانی ادبیات محور خودآگاهی تصمیم گیری صفات برتر تغییر و تحول خودتوسعه ای فراست ذهنی ارزشیابی عادات و مهارت های یادگیری متعادل زمینه سازی یادگیری خلاقیت هدایت عملکرد ابتکار و خلاقیت شاخص محور تدریس و آموزش رضایت ارباب رجوع شکل (١): ساختار مفهومی پژوهش روش پژوهش روش این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که برای تعیین همبستگی میان متغیرهـای مورد پژوهش از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون استفاده شـده اسـت .
جدول شماره (١١) نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام بین مولفه های صفات برتر خودتوسعه ای و دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد شاخص محور ضریب تعیین ضریب همبستگی ضرایب رگرسیون متغییر پیش بین تعدیل شده تعیین (R٢) چندگانه ١ ٢ اشراف داشتن بر واقعیات اساسی β =0/46 0/46 0/22 0/21 سازمان t= 7/93 اشراف داشتن بر واقعیات اساسی β = 0/25 β =0/31 0/51 0/26 0/25 سازمان ، خلاقیت t=3/17 t= 3/92 بحث و نتیجه گیری هدف از این پژوهش ، بررسی رابطه صفات برتـر خودتوسـعه ای و دانـش و اطلاعـات بنیـادی بـا عملکرد ادبیات محور و شاخص محور مدیران مدارس شهرری بوده است ."