چکیده:
این پژوهش با هدف پیش بینی پرخاشگری دانش آموزان بر اساس شیوه های فرزندپروری میان دانش آموزان دختر متوسطه اول پایه نهم شهرستان کهنوج انجام گرفت. نمونه پژوهش شامل 270 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول (پایه نهم) شهرستان کهنوج بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه پرخاشگری باس و پری، و پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا بامریند استفاده شد. و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از رگرسیون خطی به روش همزمان، ضریب همبستگی پیرسون، و از نرم افزار آماری spss نسخه 20 استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل فرضیات اصلی پژوهش مشخص کرد که سبک فرزندپروری مقتدر با پرخاشگری دانش آموزان رابطه منفی نشان دادند و سبک های فرزندپروری مستبد و سهل گیر رابطه مثبت با پرخاشگری دانش آموزان نشان دادند. در ادامه تجزیه و تحلیل ضرایب رگرسیون نشان داد که سبک فرزندپروری مقتدر توانست پرخاشگری دانش آموزان را به طور منفی پیش بینی نماید و سبک فرزندپروری مستبد به طور مثبت توانست پرخاشگری را پیش بینی نماید. در نهایت در مدل کلی رگرسیون، سبک مقتدر توانست به طور منفی پرخاشگری را پیش بینی نمایند.
خلاصه ماشینی:
مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، دوره دوم، شماره هفدهم، اسفند ماه 1396، صفحات 36-24 چکیده این پژوهش با هدف پیش بینی پرخاشگری دانش آموزان بر اساس شیوه های فرزندپروری میان دانش آموزان دختر متوسطه اول پایه نهم شهرستان کهنوج انجام گرفت.
رابطه ی سبک های فرزندپروری والدین با پرخاشگری دختران نوجوان شهر تهران عنوان پژوهشی است که توسط روزی طلب، ابراهیمی و پشین(1392)، انجام شده است.
بین سبک های فرزندپروری والدین با پرخاشگری دانش آموزان دختر متوسطه اول پایه نهم شهرستان کهنوج رابطه وجودداشته است.
خلاصه نتایج تحلیل واریانس یکراهه برای پیشبینی پرخاشگری دانش آموزان بر اساس سبک های فرزندپروری به تصویر صفحه مراجعه شود کل 80/129614 269 جدول شماره 4 تحلیل واریانس نشان داد مدل رگرسیونی حاضر از نظر آماری معنیدار است.
هم چنین نتایج این جدول نشان داد که متغیر سبک های فرزندپروری(مقتدر، مستبد و سهل گیر) با مقدار 11/71 F=، در سطح آلفای 001/0 معنیدار میباشد.
Angry and aggressive behavior across three generations: A prospective, longitudinal study of parents and children.
Physically aggressive boys from ages 6 to 12: Family background, parenting behavior, and prediction of delinquency.
Socialization the context of the family: parent-child interaction un Published manual university (vole 4,PP 72-101) New York: Wiley.
Parent-child interactions and relational aggression in peer relationships.
Abstract This study aimed to predict aggressive behaviors of students based on parenting practices among secondary school students first base was the ninth in Kahnooj city.