چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر گرایش کارآفرینی بر شبکه توزیع کالا است. این پژوهش از نوع
پژوهشهای توصیفی – همبستگی است و جامعه آن را مدیران و کارکنان صنایع تولیدی استان کرمانشاه
تشکیل دادهاند که بر اساس جدول نمونه گیری مورگان نمونه ای به حجم ٢٧٨ نفر انتخاب و توسط
پرسشنامه استاندارد گرایش کارآفرینانه هاگس و مورگان و پرسشنامه قابلیتهای بازاریابی آثاهن – گیما
مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که بین گرایش کارآفرینی و ابعاد شبکه توزیع در سطح a< 0/05 رابطه مثبت و معناداری r=0/808 وجود دارد. از یافتههای این پژوهش می توان نتیجه برداشت نمود که میزان گرایش به کارآفرینی و شبکه توزیع کالا به یکدیگر وابسته هستند و تقویت هریک از این دو متغیر منجر به موفقیت در متغیر دیگر میشود.
خلاصه ماشینی:
ايران نويسنده مسئول چکيده هدف از انجام اين پژوهش بررسي تاثير گرايش کارآفريني بر شبکه توزيع کالا است .
اين پژوهش از نوع پژوهش هاي توصيفي – همبستگي است و جامعه آن را مديران و کارکنان صنايع توليدي استان کرمانشاه تشکيل داده اند که بر اساس جدول نمونه گيري مورگان نمونه اي به حجم ٢٧٨ نفر انتخاب و توسط پرسشنامه استاندارد گرايش کارآفرينانه هاگس و مورگان و پرسشنامه قابليت هاي بازاريابي آثاهن – گيما مورد ارزيابي قرار گرفتند.
از يافته هاي اين پژوهش مي توان نتيجه برداشت نمود که ميزان گرايش به کارآفريني و شبکه توزيع کالا به يکديگر وابسته هستند و تقويت هريک از اين دو متغير منجر به موفقيت در متغير ديگر ميشود.
مواد و روش ها از آن جا که هدف از اين تحقيق ، دستيابي به رابطه بين متغيرهايي است که در يک مدل چند متغيري بر شبکه توزيع کالا تاثير ميگذارند، لذا اين پژوهش از نوع علي است و چون داده هاي مورد نظر از طريق نمونه گيري از جامعه ، براي بررسي توزيع ويژگي هاي جامعه آماري انجام ميشود اين تحقيق از شاخه ي پيمايشي (زمينه يابي) ميباشد.
فرضيه شماره ١: بين گرايش به کارآفريني و شبکه توزيع کالا رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيه شماره ٢: بين گرايش به کارآفريني و کانال هاي شبکه توزيع کالا رابطه معناداري وجود دارد.
اين پژوهش با هدف بررسي رابطه گرايش به کارآفريني و شبکه توزيع کالا در شرکت هاي توليدي استان کرمانشاه انجام شد.