چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط ساختاری هوش هیجانی،کارهیجانی، رضایت شغلی و رضایت مشتری در صنعت هتلداری در هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران، شامل: هتل های پارسیان آزادی رامسر(۴ ستاره) و پارسیان آزادی خزر(۵ ستاره) در تابستان ۱۳۹۶ صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان و مشتریان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران می باشد. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان و میهمانان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. ماهیت تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی می باشد. همچنین از نرم افزارهای SPSS 16 وLisrel 8.5 از روش های مختلف آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که هوش هیجانی بر کارهیجانی، رضایت شغلی و رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنا داری دارد.کارهیجانی بر رضایت شغلی و رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنا داری دارد. و همچنین تاثیر رضایت شغلی بر رضایت مشتری مثبت و معنا داراست.
خلاصه ماشینی:
بررسی روابط ساختاری هوش هیجانی ، کارهیجانی ، رضایت شغلی و رضایت مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی : هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران ) مهدی کروبی (الف )، بنفشه فراهانی (ب )، شهلا بهاری (ج )، سمیرا محمدی (د)، مرجان بذله (ه ) جعفر بهاری *(و) الف : دانشیار گروه مدیریت جهانگردی ، دانشگاه علامه طباطبائی ب: استادیارگروه مدیریت گردشگری ، دانشگاه مازیار رویان ، مازندران ، ایران ج: گروه مدیریت ، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ٣٦٩٧- ١٩٣٩٥، تهران ، ایران د: دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری ، دانشگاه علم و فرهنگ تهران ، تهران ، ایران ه: دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری ، دانشگاه علم و فرهنگ تهران ، تهران ، ایران و: دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری ، دانشگاه علم و فرهنگ تهران ، تهران ، ایران ،yahoo.
com@jafarbahari٧٩٧ چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط ساختاری هوش هیجانی ،کارهیجانی ، رضایت شغلی و رضایت مشتری در صنعت هتلداری در هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران ، شامل : هتل های پارسیان آزادی رامسر(٤ ستاره ) و پارسیان آزادی خزر(٥ ستاره ) در تابستان ١٣٩٦ صورت پذیرفته است .
در این بخش مدلی مفهومی جهت بررسی روابط ساختاری هوش هیجانی ،کارهیجانی ، رضایت شغلی و رضایت مشتری در صنعت هتلداری ، با مطالعه روابط سازه های مطرح شده ، پیشینه تحقیق و ادبیات موضوع ارائه می گردد.
داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان و میهمانان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است .