چکیده:
هدف این مقاله ، شناسایی راه کارهای مختلف موثر پذیرش مدیریت دانش در زنجیره تامین شرکت چینیآلات بهداشتی گلسار فارس است. بدین منظور، ابتدا با مطالعه ادبیات موضوعی، انواع راه کارها با توجه به پژوهشهای قبل شناسایی و با بکارگیری روایی محتوایی ، راه کارهایی که با شرکتهای چینیآلات بهداشتی ارتباط دارد ، استخراج شد. در نهایت با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری ، روابط متقابل میان راه کارها مشخص و قدرت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آنها بر روی یکدیگر مشخص گردید. طبق نتایج حاصل، استفاده از سیستم فناوری اطلاعات برای ارائه دانش، رهبری و مدیریت مثبت و استفاده از برنامه های توسعه تامین کننده ، بیشترین تاثیرگذاری و کمترین تاثیرپذیری را نسبت به دیگر راه کارها دارند . به طوری که قدرت محرک بودن آنها به ترتیب 10، 8 و 6 میباشد. همچنین فراگیری دوجانبه و متقابل برای تسهیم کارآمد دانش میان زنجیره تامین ، بیشترین تاثیر را از دیگر راه کارها میپذیرد . به طوری که میزان وابستگی آن 10 است. هیچ کدام از راه کارها در زمره متغیرهای خودمختار قرار نگرفته و همگی در دو گروه وابسته و مستقل گروهبندی شدند.
خلاصه ماشینی:
درستکار احمدی شفیعی نیک آبادی (١٣٩٤) نشان دادند که کسب ، خلق و تولید دانش ، نقش مهمی در فرآیند 1 Patil and Kant 2 Gonzalez 3 Desai and Rai 4 Clemons and Slotnick 5 Cerchione and Esposito 6 Enriquez 7 Simple Knowledge Organization System (SKOS) مدیریت دانش دارند.
این پژوهش ، راه کارهای مؤثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در زنجیره تأمین شرکت چینی آلات بهداشتی را مورد بررسی قرار می دهد .
جدول (٣) راه کارهای پیاده سازی مدیریت دانش در زنجیره تأمین {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 1 Corso 2 Al-Mutawah 3 Niemi 4 Maqsood and Finegan 5 Huang and Lin 6 Douligeris and Tilipakis 7 Bandyopadhyay and Pathak 8 Ahmad and Daghfous 9 Batenburg and Rutten 10 Lancioni and Chandran 11 Choi 12 Bensaou and Venkatraman 13 Modi and Mabert {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 1 Dyer and Nobeoka 2 Liu and Li ٣منظور دانشی است که رفتار یا جریان دانشی از یک گروه کارکنان با نیازهای شغلی مشابه را بیان نماید.
طبق نظر وارفیلد (١٩٧٤) و فول و همکاران (٢٠١١) برای اجرای این تکنیک در یک سیستم ، باید فرآیند زیر طی شود: گام اول تعیین متغیرهای مورد استفاده در مدل می باشد که در این پژوهش با استفاده از مطالعه ادبیات موضوعی و روایی محتوایی ، مقوله - های اصلی مربوط به اجرای مدیریت دانش در زنجیره تأمین صنایع چینی آلات بهداشتی ، بیانگر 1 Content Validity Ratio (CVR) 2 ISM متغیرها خواهند بود.