چکیده:
مقدمه و هدف: مدیریت دانش پیش نیاز خلق یک سازمان یادگیرنده می باشد. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی انجام پذیرفت. روش شناسی: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، جز تحقیقات توصیفی همبستگی است. نمونه ای 132 نفری به صورت تصادفی از بین کارکنان شاغل در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های استانداردی است که روایی صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برای مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به ترتیب 97/0 و 96/0 بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون های توصیفی و تحلیلی (تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان می دهد که که تمامی مولفه های مدیریت دانش و سطوح یادگیری در این اداره کل در وضعیت مطلوبی نمی باشد. همچنین بین مولفه های مدیریت دانش و یادگیری سازمانی ارتباط معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها پیشنهاد می شود که مدیران با ایجاد امکان تبادل دانش، تجربه و مهارت از طریق گروه های کاری و همکاری بین کارکنان، یادگیری در فرد، گروه و سازمان را تسهیل بخشند.
خلاصه ماشینی:
و همچنین ٦٣/٦ درصد از کارکنان سابقه خدمتی بین ١١تا ٢٠ سال را دارا می باشند با کمک آزمون تی تک نمونه ای، وضعیت هر یک از عوامل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی را در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مورد بررسی قرار گرفت .
1 SPSS (رجوع شود به تصویر صفحه) نتایج جدول شماره ٢، نشان می دهد که تمامی مولفه های مدیریت دانش و هر سه سطح یادگیری در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در وضعیت مطلوبی نمی باشد.
در این تحقیق به بررسی و مطالعه ارتباط بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پرداخته شده است .
نتایج نشان می دهد که تمامی مولفه های مدیریت دانش و هر سه سطح یادگیری در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در وضعیت مطلوبی نمی باشد.
نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین تمامی مولفه های مدیریت دانش با هر سه سطح یادگیری ارتباط معنی داری وجود دارد.
3 Khwaja -2 Ajay and Ana .
The relationship between knowledge management and organizational learning of the second International Conference on Information and Communication Technology, Tehran, early morning call of the economy (pure), available at: http://www.
The Relationship between Knowledge Management Elements and Organizational Learning among Faculty Members of Islamic Azad University of Dezful, International Journal On New Trends In Education And Literature, 1(6): 55-64.
Relationship between knowledge management and organizational learning among physical education teachers, European Journal of Experimental Biology, 3(1): 526-530.