چکیده:
آنچه امروزه به عنوان فناوریهای ارتباطی در سطح جهانی و محلی شناخته شده است شامل وسایل گوناگونی میشود که امکان ارتباط و تعامل افراد در هر نقطه را تسهیل میکنند. از جمله این وسایل ارتباطی جدید و پر طرفدار، تلفنهای همراه هستند که با دارا بودن امکانات مختلف در برآورده ساختن نیاز افراد جامعه گوی سبقت را از دیگر فناوریهای نوین ارتباطی ربودهاند. در این تحقیق از روش پیمایشی استفاده شده است. و جامعه آماری آن دانشجویان دانشگاه های شهرستان میاندوآب هستند. یافته ها نشان میدهند بین جنسیت و (ترجیح پیام کوتاه بر تماس تلفنی، محتوای پیامک ارسال شده، تعداد بلوتوث های ارسال شده و تعداد پیامک های شده) تفاوت معنی داری وجود دارد. این در حالی است که در زمینه جنسیت و نوع استفاده از تلفن همراه تفاوت معناداری وجود ندارد.
خلاصه ماشینی:
بررسي نقش جنسيت برکاربرد تلفن همراه در ميان دانشجويان (مطالعه موردي: دانشگاه هاي شهرستان مياندوآب ) 1 ايرج محمودي آرزو گلباز 2 چکيده آنچه امروزه به عنوان فناوريهاي ارتباطي در سطح جهاني و محلي شناخته شده است شامل وسايل گوناگوني ميشود که امکان ارتباط و تعامل افراد در هر نقطه را تسهيل ميکنند.
بر همين اساس تحقيق حاضر با هدف شناسايي اين سئوال است که آيا بين جنسيت و کاربرد هاي تلفن همراه در ميان دانشجويان دانشگاه هاي شهرستان مياندوآب (ترجيح پيام کوتاه بر تماس تلفني، محتواي پيامک ارسال شده ، تعداد بلوتوث هاي ارسال شده ، تعداد پيامک هاي شده و نوع استفاده از تلفن همراه ) تفاوت معني داري وجود دارد يا نه ؟ پژوهش هاي پيشين يکي از تحقيقات مهمي که در زمينه ارتباط جنسيت و کاربرد تلفن همراه صورت گرفته است مقاله گسر در آن زمينه است : "آيا دختران بيشتر به تلفن همراه اعتياد دارند؟".
آزمون t مستقل نشان داد که ميان جنسيت دانشجويان و تعداد پيامک هاي ارسال شده در روز تفاوت معني داري وجود دارد.
مدت استفاده از تلفن همراه به روز حاکي از آن است که اين ابزار ارتباطي، به وفور در اختيار دانشجويان قرار دارد و حتي دانشجويان از ترجيح پيام کوتاه بر تماس تلفني و بلوتوث هاي ارسال شده براي مقاصد مختلفي استفاده مي کنند.
يافته ها نشان داد که بين دانشجويان دختر و پسر از نظر تعداد پيامک هاي ارسال شده در روز تفاوت معني داري وجود دارد.
perpexual contact,Mobile communication ,private Talk publice permance, c.
Prepetual contact: Mobile Communication, Private Talk, Public Performance Cambridge: Cambridge University Press..