چکیده:
هدف بررسی میزان تاثیر سیستم پایش و ارزیابی عملکرد بر بهره وری کارکنان بانک سپه است. روش تحقیق این مطالعه از نوع تحقیق توصیفی- پیمایشی و همبستگی است. همچنین حجم نمونه در این بخش از طریق جدول کوکران تعیین گردید. جامعهآماری این تحقیق شامل کارکنان و مدیران بانک سپه استان فارس است. نمونه آماری پرسشنامه بین 249 نفر از کارکنان که به روش نمونه گیری تصادفی توزیع گردید. یافتههای پژوهش فرض اول، چنین استنباط میشودکه میانگین عملکرد کارکنان در معیار مالی بیشتر از حد متوسط بوده است و میتوان گفت: سیستم پایش(نظارت) و ارزیابی عملکرد بر بهره وری کارکنان با بهره گیری از استراتژیهای بعد مالی تاثیر معناداری دارد. فرض دوم چنین استنباط میشود که میانگین عملکرد کارکنان در معیار فرآیند داخلی بیشتر از حد متوسط بوده است و میتوان گفت: سیستم پایش(نظارت) و ارزیابی عملکرد بر بهره وری کارکنان بابهره گیری از استراتژیهای بعد فرآیندهای داخلی تاثیرمعنی داری دارد فرض سوم، چنین استنباط میشود که میانگین عملکرد کارکنان در معیار رشد و یادگیری بیشتر از حد متوسط بوده است و میتوان گفت: بررسی سیستم پایش(نظارت) و ارزیابی عملکرد بر بهره وری کارکنان با بهر ه گیری از استراتژیهای بعد رشد و یادگیری تاثیر معناداری دارد فرض چهارم، چنین استنباط میشود که میانگین عملکرد کارکنان در معیار مشتریان بیشتر از حد متوسط بوده است و میتوان گفت: بررسی سیستم پایش(نظارت)و ارزیابی عملکرد بر بهره وری کارکنان با بهره گیری از استراتژیهای بعد مشتریان تاثیر معناداری دارد.
The aim of this study is evaluation of effects of monitoring system and performance of staff productivity. This study is descriptive- survey and correlational. The sample size was determined by the Cochrane table. Statistical population of the study consisted of employees and managers Bank Sepah is in Fars province. Questionnaires were distributed to 249 of employees by random sampling method. We can infer from the research findings of the first hypothesis that the average of staff productivity has been more than average in the financial criterion and we can say that:” Monitoring system and evaluation of performance of staff productivity has a significant effect with taking advantage of the financial criterion strategies. The second hypothesis suggests that the average of staff performance is more than average in the internal process criterion and we can say:” Monitoring system and evaluation of performance of staff productivity has a significant effect with taking advantage of the internal process criterion strategies”. The third hypothesis suggests that the average of staff performance has been more than the average in the growth and learning criterion and we can say:” Monitoring system and evaluation of performance of staff productivity has a significant effect with taking advantage of the growth and learning criterion strategies”. The fourth hypothesis suggests that the average of staff performance has been more than average in the customers’ criterion and can be said:” Monitoring system and evaluation of performance of staff productivity has a significant effect with taking advantage of the customers’ criterion strategies”. <strong> </strong>
خلاصه ماشینی:
يافته هـاي پـژوهش فـرض اول ، چنـين استنباط ميشودکه ميانگين عملکرد کارکنان در معيار مالي بيشتر از حـد متوسـط بـوده اسـت و مي توان گفت : " سيستم پايش (نظارت )و ارزيابي عملکرد بر بهره وري کارکنان بـا بهـره گيـري از استراتژي هاي بعد مالي تأثير معناداري دارد.
جدول ٢- شاخص هاي آماري معيار مالي (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به مقدار ميانگين بدست آمده و حدود اطمينان ٩٥ درصد، چنـين اسـتنباط مـيشـود که ميانگين سيستم پايش (نظارت ) و ارزيابي عملکرد بر بهره وري کارکنان در معيار مالي بيشـتر از حد متوسط بوده است و ميتوان گفت : " سيســتم پايش (نظــارت )و ارزيــابي عملکــرد بــر بهــره وري کارکنــان بــابهر ه گيــري از استراتژي هاي بعد مالي تأثير معناداري دارد.
نتيجه گيري فرض ١: با توجه به مقدار ميانگين بدست آمده و حدود اطمينـان ٩٥ درصـد، چنـين اسـتنباط ميشود که ميانگين عملکرد کارکنان در معيار مالي بيشتر از حد متوسط بوده اسـت و مـيتـوان گفـت : " سيسـتم پايش (نظـارت )و ارزيـابي عملکـرد بـر بهـره وري کارکنـان بـابهر ه گيـري از استراتژيهاي بعد مالي تأثير معناداري دارد.
"فـرض ٤: بـا توجه به مقدار ميانگين بدست آمده و حدود اطمينـان ٩٥ درصـد، چنـين اسـتنباط مـيشـود کـه ميانگين عملکرد کارکنان در معيار مشتريان بيشتر از حد متوسط بوده است و ميتـوان گفـت : " بررسـي سيسـتم پايش (نظـارت )و ارزيـابي عملکـرد بـر بهـره وري کارکنـان بـابهر ه گيـري از استراتژيهاي بعد مشتريان تأثير معناداري دارد.