چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل تبیینکنندة زبان مطلوب مدیران سازمان های ورزشی طراحی شد. مطالعة حاضر ازجمله پژوهشهای آمیخته بود که بهصورت روشهای کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی، نمونة آماری 14 نفر از خبرگان آگاه به موضوع پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و برخی مدیران سازمانهای ورزشی بودند. در بخش کمی نیز جامعة آماری رؤسای فدراسیونها، مدیران وزارت ورزشوجوانان و اساتید مدیریت ورزشی آگاه به مسائل ورزشی کشور به تعداد 140 نفر بودند که براساس انتخاب تمامشمار تمامی آنان بهعنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. ابزار پژوهش مصاحبه و پرسشنامة پژوهشگرساختة 37 سؤالی بود. روایی این پرسشنامه ازطریق نظرهای برخی اساتید دانشگاهی بررسی و تأیید شد. پایایی این پرسشنامه نیز برابر با 88/0 بود. برای تحلیل دادههای پژوهش از نرمافزارهای اس.پی.اس.اس. و پی.ال.اس. استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که عوامل تبیینکنندة زبان مطلوب مدیران ورزشی شامل شفافیت، ایجاد انگیزش، پاسخگویی، توجه به جامعه، رعایت ارزشهای دینی، جلب مشارکتهای عمومی، ارائة حقایق، ادب و احترام، رعایت عدالت و هویتدهی بودند که دراینبین بعد پاسخگویی با میزان تأثیر 791/0 بیشترین اهمیت را داشت. نتایج نشان میدهد که مدیران سازمانهای ورزشی با بهبود تمامی عوامل تبیینکنندة زبان مطلوب ازجمله پاسخگویی، ارتباطات خود با محیطشان را تقویت کنند.
The purpose of this study is to evaluate the explanatory factors for favorable language for managers of Iran's sports organizations. The present study is a cross-sectional research carried out in qualitative and quantitative methods. In the qualitative section of the statistical sample, 14 experts including sports management professors and some sports organization managers were informed about the research topic. In the quantitative section, the statistical community included 140 federal governors, managers of the Ministry of Sport and Youth, as well as, sports management professors who were aware of sports issues in the country, identified by selecting all of them as the sample of the study. The research instrument is a questionnaire consisting of 37 questions. Some university professors review and approve the validity of this questionnaire. The reliability of this questionnaire is equal to 0.88. SPSS and PLS software are used to analyze the data. The results of this study show that the determinants of the language of desirable language for managers include: transparency, motivation, accountability, attention to society, respect for religious values, attracting public contributions, presenting facts, adoring and respecting, observing justice and identity. Meanwhile, the response rate is considered the most important with the effect of 791.0. These results indicate that sports organizations managers should improve all the language explanatory factors, including responding to communication with their environment.
خلاصه ماشینی:
نتايج پژوهش حاضر نشان داد که عوامل تبيين کنندة زبان مطلوب مديران ورزشي شامل شفافيت ، ايجاد انگيزش ، پاسخگويي، توجه به جامعه ، رعايت ارزش هاي ديني ، جلب مشارکت هاي عمومي ، ارائۀ حقايق ، ادب و احترام ، رعايت عدالت و هويت دهي بودند که دراين بين بعد پاسخگويي با ميزان تأثير ٠/٧٩١ بيشترين اهميت را داشت .
Jarvie, Murray & Macdonald 2.
Schulenkorf, Sherry & Rowe 3.
Forde, Lee, Mills & Frisby 4.
Friedman, Parent & Mason 3.
Wu, Liu, Jin & Sing 5.
Lauring & Selmer است ؛ ازاين رو، سؤال اصلي پژوهش حاضر اين است که عوامل تبيين کنندة زبان مطلوب مديران ورزشي کشور چه هستند؟ روش شناسي پژوهش پژوهش حاضر ازجمله مطالعات آميخته است که به صورت روش هاي کيفي و کمي انجام شده است .
نتايج پژوهش حاضر نشان داد که پاسخگويي مهم ترين بعد ازميان عوامل تبيين کنندة زبان مطلوب مديران سازمان هاي ورزشي است .
همچنين ، نتايج پژوهش حاضر مشخص کرد که هويت دهي يکي ديگر از عوامل مهم در حوزة زبان مطلوب مديران سازمان هاي ورزشي است .
پژوهش حاضر مشخص کرد که شفافيت عامل مهم ديگر در حوزة زبان مطلوب مديران سازمان هاي ورزشي کشور است .
Underwood, Bond & Baer 2.
Investigating the relationship between communication skills, leadership styles of organizational culture and the effectiveness of managers in sport organizations: Modeling structural equations.
Evaluating the Explanatory Factors for Favorable Language for Managers of Iran's sports organizations.