چکیده:
هزینه یابی بر مبنای هدف یک روش قیمت گذاری است که توسط شرکت ها استفاده می شود. هزینه یابی بر مبنای هدف به عنوان "ابزار مدیریت هزینه برای کاهش هزینه های کلی محصول در طول چرخه ی عمر محصول با کمک تولید، مهندسی، تحقیق و طراحی" تعریف شده است. هزینه هدف، حداکثر هزینه ای است که می تواند صرف یک محصول شود به طوری که شرکت هنوز می تواند حاشیه سود مورد نیاز را از آن محصول در یک قیمت خاص کسب کند. در این مقاله، به منظور بررسی ارتباط بین هزینه یابی بر مبنای هدف و مهندسی ارزش و کایزن و سود مورد انتظار ، از تجربه های مالی هزاران استاد در سال های بین 2011 تا 2012 ، استفاده شد. روش هزینهیابی بر مبنای هدف به عنوان جدیدترین و دقیقترین روش، میتواند در میزان سودآوری شرکت ها بسیار موثر باشد و به نظر میرسد که اجرای عوامل مورد بحث تاثیرگذار در این روش هم قابل کنترل باشند
خلاصه ماشینی:
هزينه يابي بر مبناي هدف به عنوان "ابزار مديريت هزينه براي کاهش هزينه هاي کلي محصول در طول چرخه ي عمر محصول با کمک توليد، مهندسي، تحقيق و طراحي" تعريف شده است .
در اين مقاله ، به منظور بررسي ارتباط بين هزينه يابي بر مبناي هدف و مهندسي ارزش و کايزن و سود مورد انتظار ، از تجربه هاي مالي هزاران استاد در سال هاي بين ٢٠١١ تا ٢٠١٢، استفاده شد.
يک تعريف طولاني ولي کامل از آن بدين صورت است : "هزينه يابي بر مبناي هدف فرآيند منظمي براي تعيين و دسترسي به يک هزينۀ با جريان کامل است که در آن يک کالاي فرضي با نقش ، عملکرد و کيفيت مشخص را بايد به منظور سوددهي مطلوب نسبت به هزينه فروش پيش بيني شده در زمان مشخصي در آينده ، توليد کرد.
[٨] فرآيند هزينه يابي بر مبناي هدف : فرآيند دو مرحله اي تعيين هزينه هدف تحقيق بازار برنامه ريزي براي محصول ، مفهوم مراحل توسعه دستيابي به هزينه هدف مهندسي ارزش ، پيشرفت مداوم مرحله طراحي مراحل بعدي پيشرفت مداوم هزينه يابي بر مبناي هدف (يا به اختصار TC) را بايد به صورت مفهوم جامع تري نگريست که شامل TC و ديگر تکنيک هاي ژاپني مديريت هزينه هم ميشود، مثل مديرت هزينه کايزن و FCA [٩].
مثلا اقدامات TC براي شرکت هايي که در بازارهاي محصولات بسيار با ارزش کار ميکنند، ارزشمند است ، چرا که اين اقدامات باعث بهبود توسعه محصول شده و مشتريان آن ، طرفدار پيچيدگي در طراحي هستند (مشترياني هستند که توانايي تشخيص و ارزش دهي به ماليات و کايزن را دارند و بدين ترتيب از روند TC پيروي ميشود) که اين به معني کاهش هزينه توليد و توزيع محصول است [١٥، ١٦].