چکیده:
هنرسازههای ترکیبی که در مقابل صناعات منفرد قرار میگیرند، بسیار دیر و در مطالعات اخیر بلاغی کشف و معرّفی شدند؛ از اینرو، هنوز شناخت همهجانبه و دقیق این شگردهای نویافته به زمان و پژوهشهای بیشتری نیاز دارد. یکی از انواع هنرسازههای ترکیبی، صناعت «کنایهی استعاری ـ ایهامی» است که تاکنون چند پژوهش در زمینهی این شگرد آمیغی انجامشده و گونههایی از آن مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه که به روش توصیفی ـ تحلیلی و با استفاده از ابزارهای کتابخانهای نوشته شدهاست، ضمن بازنگری در نامهای هنرسازههای ترکیبی و تغییر و اصلاح آنها، به بررسی یکی از گونههای هنرسازهی «کنایهی استعاری ـ ایهامی» میپردازد که تاکنون به لحاظ نظری و مستقل بدان پرداخته نشدهاست. نیز کوشش این جستار بر آن است که با الگوبرداری از ظاهر مبحث «توان» دانش ریاضیات، بدون ایجاد تغییر در نام اصلی هنرسازه و برافزودن صناعتی دیگر به آن، دو گونهی متمایز از یکدیگر را تفکیک کند.
Abstract Combined artefacts that are exposed to individual industries were discovered and introduced very late in recent rhetorical studies; therefore, more comprehensive and accurate knowledge of these new techniques still requires more time and research. has it. One of the types of composite arts is the "metaphorical-ambiguous irony" industry, which has been the subject of several studies on this mixed-use technique and its types. This descriptive-analytical study, using written library tools, reviewed the letters of the composite artifacts and modified and modified them to examine one of the artefacts. It deals with a "metaphorical-ambiguous irony" that has not yet been addressed theoretically and independently. The paper also seeks to distinguish between the two types of mathematics by modeling the appearance of the "power" of mathematical knowledge, without altering the original name of the new art and adding another craft to it. The paper also seeks to distinguish between the two types of mathematics by modeling the appearance of the "power" of mathematical knowledge, without altering the original name of the new art and adding another craft to it.