چکیده:
از منظر مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) به مثابة متفکّر و اندیشمند اسلامی، هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدّن اسلامی است و برای تحقّق آن بایستی پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعة اسلامی و تمدّن اسلامی پشت سر گذاشته شوند که تحقّق جامعة اسلامی (کشوراسلامی) چهارمین مرحلة آن میباشد و داشتن اعتقادات الهی (تقوای فردی و جمعی) از الزامات آن میباشد. هدف از انجام این پژوهش، شناخت الزامات اعتقادی کارکنان ناجا در تحقّق جامعة اسلامی میباشد. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی (اسنادی) بوده است. درمقالة حاضر، با بررسی متون، کتب و مجلات مرتبط با موضوع پژوهش به بررسی الزامات اعتقادی کارکنان ناجا در تحقّق جامعة اسلامی پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان داد: الزامات اعتقادی کارکنان ناجا در تحقّق جامعة اسلامی به دو دستة الزامات اعتقادی (نظری) و الزامات عملی تقسیم میشود. الزامات اعتقادی کارکنان عبارتنداز: ایمان به خدا- تقوا-توکّل- معادباوری یا آخرتگرایی و الزامات عملی نیز شامل امر به معروف و نهی از منکر-اقامة نماز- تلاوت و حفظ قرآن کریم – دعا و... میباشد.
From the viewpoint of the Supreme Leader as an Islamic thinker, the ultimate goal of the Islamic Revolution is to achieve Islamic civilization, and to achieve this goal, five stages including the Islamic Revolution, Islamic system, Islamic government, Islamic society and Islamic civilization must be dealt with. The fourth stage is the realization of the Islamic society and having divine belief (both personal and communal virtues) is one of its requirements. The purpose of this study was to figure out the law enforcement force (NAJA) staffs’ beliefs in the realization of Islamic society. The descriptive-analytical research method was used in this study. NAJA staffs’ beliefs in the realization of Islamic society were investigated through a close examination of books and related magazines in this area. The results showed that NAJA staffs’ beliefs in the realization of Islamic society divided into two categories including the belief (theoretical) requirements and the practical ones. The belief requirements included faith in God, piety, Tawakul, belief in Akhirah and the practical requirements included enjoining good (Ma’ruf) and forbidding wrong (Munkar), saying prayers, praying, reciting and memorizing the holy Qur’an.