چکیده:
مقدمه
هدف مقاله پیش رو پاسخ به این سوال است که کاربران وب سایتهای اینترنتی تفاوت میان اظها ر خود واقعی و خود مجازی ارائه شده در پروفایل خود و یا پروفایل دیگران را چگونه ارزیابی می کنند.
روش
نمونه پژوهش شامل ۱۸ کاربر اینترنتی شبکه اجتماعی «کلوب» بود. برای گردآوری داده ها از روش مصاحبه نیمه ساختارمند و برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد کیفی متاثر از نظریه زمینه ای در سه مرحله استفاده شد.
یافته ها
نتایج نشان داد که ارزیابی کاربران در مورد قابل قبول بودن اطلاعات ارائه شده در پروفایلها تحت تاثیر سه عامل تغییرات زمانی، شرایط معرفی از خود در ارتباطات با واسط کامپیوتری و نیز انتظارات مشترک (هنجارهای گروهی) میان کاربران است.
نتیجه گیری
به منظور درک صحت معرفی از خود در شبکه های اجتماعی چهار قالب (قرارداد روانی، کنش تاثیری، قالب تعهد و ابزار پیش بینانه) در مورد اطلاعات مندرج در پروفایل کاربران اینترنتی پیشنهاد می شود.
Introduction
The ultimate goal of this paper is to answer the question that users of Internet websites say the difference between Real self and Virtual Self presented in the profile.Methode: The study population was included 18 users of social networking Web sites such as "Cloob". A semi-structured interview for data collection and data analysis of a qualitative approach influenced by the underlying theory of Strauss and Corbin were used in three stages.
Results
The results show that users evaluate the credibility of the information provided in the profiles under the influence of three factors: the nature of the non-synchronization profile, the short nature of the CMC and expectations if shared among users. So In this paper, in order to introduce a true understanding of Self presentation in online social networks suggested to in four templates (psychological contract, action effects, template and tools for predictive and Commitment template) to the user's profile.
خلاصه ماشینی:
مقدمه يک سؤال اساسي براي کاربران اينترنت هنگام معرفي خود به صورت آنلاين ايـن اسـت کـه «مـن کيستم ؟ و بايد خود را چگونه معرفي کنم ؟» اين معرفي از خود (خودابرازي ١) شکلهاي متفـاوتي دارد از جمله بيوگرافي يک کاربر در پروژه هاي مشـارکتي نظيـر ويکـي پـديا، پروفـايلي در يـک شـبکه اجتماعي ، معرفي خود در فرومهاي اينترنتي و چت رومها و يـا يـک صـفحه شخصـي روي وب .
1 - self-presentation 2 - Gibbs, Ellison & Lai 3 - Kaplan & Haenlein 4 - Whitty کاربران به چند دليل ممکن است پروفايلشان را بيارايند نه اينکه دروغ بگوينـد.
اغلب افراد وقتي تلاش مي کنند تا با استفاده از مديريت اثرگذاري بـر تصـويري کـه ديگـران از آن ها دارند اثر بگذارند، غالبا از سه رويکرد يا سه وجه شخصيتي اسـتفاده مـي کننـد کـه عبارتنـد از: 1 - Mazar & Ariely 2 - John Langshaw Austin 3 - Erving Goffman 4 - self-disclosure 5 - Schlenker 6 - Leary & Kowalski اعتمادساز، کمال طلب (ايده آل گرا) و عملگرا.
پژوهش حاضر کاوشي بر اين مسئله است که چگونه کاربران در فرآيند معرفي خود بـه صـورت آنلاين ارائه غلط از خود و ديگران را مفهوم سازي مي کنند؟ در واقع ايـن مطالعـه بـه بررسـي ايـن 1 - Walther 2 - self-concept 3 - Shavelson & Bolus 4 - Burns 5 - Keltikangas-Jarvenien مطلب مي پردازد که کاربران تفاوت ميان هويت واقعي و هويت مجازي منـدرج در پروفايـل خـود و پروفايل ديگران را چگونه ارزيابي مي کنند.