چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر تحقق اهداف مجتمع های آموزشی روستایی عشایری از دیدگاه مدیران و معاونان انجام گرفت. پژوهش حاضر از لحاظ روش شناسی در قالب توصیفی از نوع پیمایشی انجام گرفته است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه مدیران و معاونان شاغل در مجتمع های آموزشی شهرستان ماکو به تعداد 50 نفر بودند که با استفاده از روش سرشماری و بر اساس جدول مورگان 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی صوری آن توسط متخصصان تائید شد و برای تعیین پایایی نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد که 696/0 بدست آمد. داده ها توسط آزمون t تک نمونه ای تجزیه و تحلیل شدند ، نتایج به دست آمده نشان داد که : از دیدگاه مدیران و معاونان پیشرفت عدالت آموزشی و پرورشی و گسترش پوشش تحصیلی، تعامل به بکارگیری تاثیر نیروهای مجرب، بهبود مدیریت و تسهیل نظارت و راهنمایی تاثیر بسزایی در تحقق اهداف مجتمع های آموزشی روستایی عشایری دارند. استفاده بهینه از خدمات و امکانات تاثیر بسزایی در تحقق اهداف مجتمع های آموزشی روستایی عشایری ندارد.
The purpose of this study was to investigate the factors affecting the achievement of the goals of the tribal rural educational complexes from the perspective of managers and deputies. This research is a methodological descriptive survey. The statistical population of this study consisted of 50 managers and assistants working in educational complexes in Maku city. The instrument used in this study was a researcher-made questionnaire whose face validity was confirmed by experts and Cronbach's alpha was used to determine its reliability (0.696). The data were analyzed by one-sample t-test. The results showed that: From the perspective of managers and assistants, the promotion of educational and educational justice and the expansion of academic coverage, interaction with the influence of experienced forces, improved management and facilitated supervision and guidance. They have a significant impact on the achievement of the goals of the tribal rural educational complexes. Optimal utilization of services and facilities does not have a significant impact on the achievement of the objectives of the nomadic rural educational complexes.
خلاصه ماشینی:
داده ها توسط آزمون t تک نمونه اي تجزيه و تحليل شدند ، نتايج به دست آمده نشان داد که : از ديدگاه مديران و معاونان پيشرفت عدالت آموزشي و پرورشي و گسترش پوشش تحصيلي ، بکارگيري نيروهاي مجرب ، بهبود مديريت و تسهيل نظارت و راهنمايي تاثير بسزايي در تحقق اهداف مجتمع هاي آموزشي روستايي عشايري دارند.
علاوه بر اين ، همان گونه که از ستون هاي آخر جدول مشاهده مي شود ، اختلاف ميانگين در سطح اطمينان ٩٥ درصد در يک طرف صفر قرار دارد و شامل مقادير بزرگتر از صفر است ، که اين نتيجه نيز نشان مي دهد از ديدگاه مديران و معاونان ميزان پيشرفت عدالت آموزشي و پرورشي و گسترش پوشش تحصيلي در مجتمع هاي روستايي عشايري تأثير بسزايي در تحقق اهداف مجتمع هاي آموزشي روستايي - عشايري دارد.
علاوه بر اين ، همان گونه که از ستون هاي آخر جدول مشاهده مي شود ، اختلاف ميانگين در سطح اطمينان ٩٥ درصد در يک طرف صفر قرار دارد و شامل مقدار صفر است ، که اين نتيجه نيز نشان مي دهد از ديدگاه مديران و معاونان ميزان استفاده بهينه از تجهيزات آموزشي در مجتمع هاي روستايي و عشايري و تاثير کمک و همکاري فيمابين تأثير بسزايي در تحقق اهداف مجتمع هاي آموزشي روستايي - عشايري ندارد.
علاوه بر اين ، همان گونه که از ستون هاي آخر جدول مشاهده مي شود ، اختلاف ميانگين در سطح اطمينان ٩٥ درصد در يک طرف صفر قرار دارد و شامل مقادير بزرگ تر از صفر است ، که اين نتيجه نيز نشان مي دهد از ديدگاه مديران و معاونان ميزان بهبود مديريت و تسهيل نظارت راهنمايي تاثير بسزايي در تحقق اهداف مجتمع هاي آموزشي روستايي - عشايري دارد.