چکیده:
مقاله حاضر در رابطه با اهمیت کاربست روشها و فنون تدریس در اجرای درس طراحی پوستر انجام شدهاست. طی این پژوهش با طرح سئوالاتی پیرامون سه مضمون؛ 1. ویژگیهای شخصیتی مدرس 2. تواناییعلمی مدرس 3. توانایی تدریس مدرس، از نظر دانشجویان این حوزه به تبیین روشهای موفق آموزش طراحیپوستر در دانشگاههای هنر ایران پرداخته شده است. روش پژوهش، کیفی و با استفاده از تکنیک مصاحبهانجام شده است. حجم نمونه 13 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاههای ایران بود هاندو ملاک توقف ادامه مصاحبه، رسیدن به غنای داده بوده است. مهمترین یافتههای تحقیق عبارت است از؛ سلیقهای عمل کردن مدرسان درس طراحی پوستر در تدریس، عدم تدوین طرح درس مدون و از پیش تعیینشده از سوی مدرسان، عدم اجرای کامل سرفصلهای آموزشی توسط استادان، عدم تجربه کاری و حرفه ایمدرسان، بیاعتنایی استادان به اجرای ارزشیابی تکوینی و دورهای و نیز ارائه درس طراحی پوستر توسطمدرسان غیر مرتبط و غیر متخصص که فاقد تشخص مقبول برای ارائه این درس بودهاند.
This study concentrated to importance of teaching methods applications in poster design curriculumimplementation. The major research questions were categorized in three them: 1. Personalitycharacteristics of lecturer 2. Academic abilities of lecturer 3. Teaching abilities of lecturer. Theresearch method was qualitative and interview technique has been used. The interviewee were 13post graduate students of poster design discipline at art universities of Iran and criteria to stop theinterview was data saturation.The results of this research are: lecturers prefer the unique and styleteaching in curriculum implementation, lecturers have not lesson plan, they did not implement allof the syllabus, lecturers have not enough experience in teaching, they are ignore the formativeevaluation, and implement the poster design curriculum via non related lecturers.