چکیده:
زمینه: امروزه در محیط پویا و در حال تغییر، سازمان های دفاعی ناچار به نوآوری در خدمات می باشند. هم چنین سازمان های دفاعی برای پیشرفت و حرکت به سمت نوآوری در خدمات، نیازمند مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای کارکنان می باشند. بر همین اساس، هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی رابطه مدیریت راهبردی منابع انسانی و نوآوری در خدمات با توجه به نقش اخلاق حرفه ای کارکنان می باشد.
روش: این تحقیق، از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و شیوه تحقیقات جزء تحقیقات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری، کارکنان سازمان دفاعی می باشد(تعداد 120 نفر)؛ که نمونه گیری به صورت سرشماری صورت پذیرفت و تعداد 120 پرسشنامه توزیع گردید و تعداد 112 پرسشنامه سالم دریافت گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. در پایان از روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار PLS استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که مدیریت راهبردی منابع انسانی با نوآوری در خدمات و اخلاق حرفه ای کارکنان رابطه معنی داری دارد. هم چنین بین اخلاق حرفه ای کارکنان و نوآوری در خدمات رابطه ی معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: سازمان مذکور برای حرکت به سمت نوآوری در خدمات، بایستی از اهرم های مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای کارکنان استفاده نماید.
Background: Defense organizations need to implement the services innovation practices in todaychr('39')s dynamic and changing environment. Defense organizations also need strategic human resource managements and employees chr('39') professional ethics to proceed and move towards service innovation. Accordingly, the present study has been conducted to investigate the relationship between strategic human resource managements and services innovation considering the role of employees chr('39') professional ethics.
Method: The present study is an applied research in terms of the purpose and a descriptive-correlative research in terms of the research nature and method. The statistical population is consisted of the employees of the defense organization (120 employees). Sampling was conducted as census-based and 120 questionnaires were distributed that 112 of them were received. The data collection tool was a questionnaire whose validity and reliability were confirmed. Finally, structural equation modeling was used utilizing PLS software.
Results: According to the results of the research, strategic human resource managements has a significant relationship with services innovation and employees chr('39') professional ethics. There is also a significant relationship between employees chr('39') professional ethics and services innovation.
Conclusion: In order to proceed to services innovation, the organization should use levers of strategic human resource management and employees chr('39') professional ethics.
خلاصه ماشینی:
هم چنین سازمان های دفاعی برای پیشرفت و حرکت به سمت نوآوری در خدمات، نیازمند مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای کارکنان می باشند.
بر همین اساس، هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی رابطه مدیریت راهبردی منابع انسانی و نوآوری در خدمات با توجه به نقش اخلاق حرفه ای کارکنان می باشد.
یافته ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که مدیریت راهبردی منابع انسانی با نوآوری در خدمات و اخلاق حرفه ای کارکنان رابطه معنی داری دارد.
نتیجه گیری: سازمان مذکور برای حرکت به سمت نوآوری در خدمات، بایستی از اهرم های مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای کارکنان استفاده نماید.
تحقیق حاضر، به دنبال پاسخ به این سوال می باشد؛ که رابطه مدیریت راهبردی منابع انسانی با نوآوری در خدمات با توجه به متغیر اخلاق حرفه ای کارکنان، چگونه است؟ بر این اساس مدل مفهومی تحقیق، به شرح ذیل در نظر گرفته شده است.
در تحقیق حاضر نشان داده شد که مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای کارکنان با نوآوری در خدمات رابطه دارد.
بنابراین سازمان دفاعی مورد مطالعه، برای داشتن نوآوری در خدمات بایستی بر مدیریت راهبردی منابع انسانی و ابعاد آن و هم چنین بر اخلاق حرفه ای کارکنان، اهتمام ویژه داشته باشد.
Capabilities for managing service innovation: towards a conceptual framework.
Strategic human resource management, innovation capability and performance: an empirical study in Indonesia software industry.
The mediating effect of strategic human resource practices on knowledge management and firm performance.