چکیده:
جهان معاصر با سرعتی شگفت انگیز در حال تحول است. سازمان ها، به عنوان یکی از بارزترین مشخصه های جوامع امروزی نیز به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و در نظام کنونی ارتقاء فروش شرکت یکی از اهداف عمده هر سازمان زنده و فعال محسوب می گردد. بنابراین واضح است که بررسی متغیر های اثرگذار بر آن تا چه اندازه می تواند راهنمای مدیران در بهبود سازمان باشد. در این راستا در این تحقیق بدنبال بررسی نقش و تاثیر تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری بر فروش شرکت با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری شبکه های اجتماعی هستیم. این تحقیق از حیث نوع و ماهیت، تحقیقی توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی می باشد و روش جمع آوری اطلاعات نیز میدانی و پیمایشی (با استفاده از پرسشنامه) و از نوع فرضیه آزمایی است. در این تحقیق، مدل معرفی شده با استفاده از نمونه ای ۳۸۵ تایی و با استفاده از روش حداقل مربعات جزیی (PLS) مورد آزمون قرار گرفته است. یافته ها بیانگر تاثیر مثبت معنادار مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فروش بر پشتکار، ارتباطات اطلاعاتی، انگیزه، همدلی، تحمل است. همچنین بکارگیری شبکه های اجتماعی نیز ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فروش با پشتکار، ارتباطات اطلاعاتی، انگیزه، همدلی، تحمل را به صورت مثبت تعدیل می نماید. این پژوهش برای مدیران این حقیقت را روشن می سازد که آنها با سرمایه گذاری بر روی مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها ضرر نمی کنند بلکه به یک مزیت رقابتی از طریق بهبود فروش نیز دست می یابند.
خلاصه ماشینی:
تسیوتسو و ویلاچوپلو 6 (2011)، نیز بازاریابی الکترونیکی را نوعی فعالیت فناوریمحور نوآورانه و یکی از جنبههای مهم عملیات بازاریابی میدانند که کاربرد اینترنت و سایر فناوریها را در جهت خلق و تدعدیل روابط بین شرکت مشتریانش شامل میش 7 i"/>i"/> و همکاران(1390) بازاریابی الکترونیک را تولید ارزش و به دست آوردن سهمی از بازار، با استفاده از اینترنت و سایر ابزار الکترونیکی برای انجام کسب و کارهای اینترنتی اعم از تبلیغات، فروش کالا و خدمات تعریف کر > شبکه های اجتماعی و تجارت الکترو > این روزها مشتریان به طور چشمگیری رفتارهایشان را همراستا با تکنولوژی و محیط اقتصادی دنیا تغییر می دهند .
وجود شاخصهای مختلف که برای هر کدام از ابعاد در این تحقیق در نظر گرفته شده است، درک گستردهای از مدیریت ارتباط مشتری مبتنی بر فروش، بکارگیری شبکه های اجتماعی و رفتارهای خدمات پس از فروش(پشتکار، ارتباطات اطلاعاتی، انگیزه، همدلی و تحمل) به خوانندگان خواهد داد.
بنابراین واضح است که مدیران بیمه ملت میبایست در جهت ارتقای رابطهی مدیریت ارتباط مشتری مبتنی بر فروش، بکارگیری شبکه های اجتماعی و رفتارهای خدمات پس از فروش(پشتکار، ارتباطات اطلاعاتی، انگیزه، همدلی و تحمل) در سازمان خود تلاش کنند تا بهبود در عملکرد حاصل شود.
5- توجه به مدیریت ارتباط مشتری مبتنی بر فروش، بکارگیری شبکه های اجتماعی و رفتارهای خدمات پس از فروش(پشتکار، ارتباطات اطلاعاتی، انگیزه، همدلی و تحمل) و بکار گیری منابع در جهت ارتقا این مولفهها در بیمه ملت.
Raj, Kevin Trainor, Omar Itani, and Michael Rodriguez (2017), “Examining the Role of Sales-based CRM Technology and Social Media Use on Post-Sale Service Behaviors in India,” Journal of Business Research 81 (2017) 144–15.