چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش اختلال یادگیری و نقش نظارت معلمان در مدیریت آن است. نظارت و راهنمایی آموزشی از وظایف مهمی است که برای اداره نظام آموزشی خوب ضرورت دارد و هدف اصلی آن اصلاح و بهبود وضع آموزشی است. وجود برنامه های نظارت و راهنمایی آموزشی و کیفیت تداوم آن در تحقق هدف های آموزشی نقش تعیین کننده ای دارد. تلاش مسئولان مدرسه برای راهنمایی و هدایت معلمان در اصلاح وضع آموزش و پرورش که مستلزم تحریک رشد، یادگیری و پیشرفت حرفه ای معلمان، انتخاب هدف های آموزشی و تجدیدنظر در آنها، مواد آموزشی، روش های تدریس و ارزشیابی آنهاست. با شناخت صحیح نحوه رفتار معلمان با کودکان دارای اختلال می توان قدمی مثبت در پیشرفت تحصیلی آنان برداشت. این تحقیق کیفی،از نوع کاربردی و روش آن به صورت علمی مروری است که در قالب یک روایت(پژوهش روایی) آورده شد است.
The purpose of this study was to investigate the role of learning disruption and
the role of teacher supervision in managing it. Supervision and instructional
training are important tasks that are essential for the administration of a good
educational system and whose main purpose is to improve and improve the
educational environment. The existence of educational monitoring and
guidance programs and their continuing quality are crucial to the achievement
of educational goals. The efforts of school officials to guide and guide teachers
in reforming the education situation, which requires the stimulation of the
growth, learning and professional development of teachers, the selection of
educational objectives and their revision, teaching materials, teaching methods
and evaluation. Having a good understanding of how teachers behave with
children with a disorder can be a positive step in their academic achievement.
This qualitative research is an applied research and its method is a scientific
review that was presented in the form of a narrative (narrative research)