چکیده:
تحقیق حاضر با عنوان بررسی تاثیر دلبستگی برند بر قصد خرید مشتری از کالاهای اصلی یا تقلبی برند های لوکس می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و از لحاظ روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان دیجی کالا می باشد. در این تحقیق، با استناد به جدول تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه های نامحدود در تحقیق حاضر ۳۸۴ نفر می باشد. همچنین بایستی عنوان نمود که نمونه گیری تحقیق حاضر به صورت نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس می باشد. پرسشنامه حاضر دارای روایی محتوایی بوده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ اندازه گیری شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS۲۲ و AMOS۲۲ انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که مزایای اقتصادی محصولات تقلبی با قصد خرید برند تقلبی، لذت از خرید محصولات تقلبی با قصد خرید برند تقلبی، مادی گرایی با قصد خرید برند اصلی، تناسب خود واقعی با قصد خرید برند اصلی، قصد خرید برند تقلبی با قصد خرید برند اصلی، خود آگاهی عمومی با دلبستگی به برند و عزت نفس با دلبستگی به برند رابطه مستقیم دارد و همچنین لذت از خرید محصولات تقلبی با قصد خرید برند اصلی رابطه منفی دارد.
The present study is entitled to investigate the effect of brand attachment on the customer's intention to buy original or counterfeit goods of luxury brands. The present research is applied research in terms of purpose and descriptive research in terms of implementation method. The statistical population of this research is the customers of Digi Kala. In this study, according to the sample size determination table using Cochran's formula for infinite communities in the present study is 384 people. It should also be noted that the sampling of the present study is available as non-probabilistic sampling. The present questionnaire had content validity and its reliability was measured by Cronbach's alpha and data analysis was performed using SPSS22 and AMOS22 software. The research results show that the economic benefits of counterfeit products with the intention of buying a counterfeit brand, the pleasure of buying counterfeit products with the intention of buying a counterfeit brand, materialism with the intention of buying the original brand, the real fit with the intention of buying the original brand, the intention of buying a counterfeit brand Buying the original brand, public self-awareness is directly related to brand attachment and self-esteem is directly related to brand attachment, and also the pleasure of buying counterfeit products is negatively related to the intention to buy the original brand.
خلاصه ماشینی:
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (15/0) است و میزان اثرگذاری مثبت متغیر مزایای اقتصادی محصولات تقلبی بر قصد خرید برند تقلبی را نشان میدهد.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (32/0) است و میزان اثرگذاری مثبت متغیر لذت از خرید محصولات تقلبی بر قصد خرید برند تقلبی را نشان میدهد.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (27/0-) است و میزان اثرگذاری منفی متغیر لذت از خرید محصولات تقلبی بر قصد خرید برند اصلی را نشان میدهد.
آماره معنیداری بین مادی گرایی و قصد خرید برند تقلبی برابر (671/1) میباشد که کوچکتر از مقدار (96/1) است و نشاندهندة این است که ارتباط میان مادی گرایی و قصد خرید برند تقلبی در سطح اطمینان (95%) معنیدار نیست؛ بنابراین فرضیه پژوهش تایید نمیشود.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (38/0) است و میزان اثرگذاری مثبت متغیر تناسب خود واقعی بر قصد خرید برند اصلی را نشان میدهد.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (30/0) است و میزان اثرگذاری مثبت متغیر دلبستگی به برند بر قصد خرید برند تقلبی را نشان میدهد.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر (15/0) است و میزان اثرگذاری مثبت متغیر دلبستگی به برند بر قصد خرید برند اصلی را نشان میدهد.
, (2016), Identifyingmoderators of brand attachment for driving customer purchase intention of original vs counterfeits of luxury brands, Journal of Business Research http://dx.
Brand attachment, customer intent, original goods, counterfeit goods, luxury brand 2.