چکیده:
این پژوهش با هدف «بررسی اثربخشی ایفای نقش با اجرای سناریوی ارتقاء مهارتهای ارتباطی در کنترل خشم پلیس» انجام گرفته است. روش پژوهش نیمه آزمایشی 60 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین به روش نمونهگیری در دسترس بود که در دو گروه آزمایشی (30) و کنترل (30) نفر تقسیم شدند برای گروه آزمایشی 8 جلسه 90 دقیقهای آموزش مهارتهای ارتباطی به مدت 8 هفته برگزار شد و گروه گواه در این مدت هیچگونه مداخله روانشناسی دریافت نکردند شرکتکنندهها توسط مقیاس کوئین دام (2004) و مقیاس مهارت کنترل خشم اسپیلبرگر (1996) سنجیده شدند، نتایج تجزیه و تحلیل کوواریانس نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش در مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم در مرحله پسآزمون وجود دارد نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای ارتباطی؛ توانایی دریافت و ارسال پیام، کنترل عاطفی، مهارت گوش دادن، بینش نسبت به فرآیند ارتباط، ارتباط توام با قاطعیت و همچنین با شاخص کلی بیان خشم تاثیر مثبت دارد (05/0P<). بر اساس شواهد پژوهش میتوان از این برنامه آموزشی به منظور ارتقاء مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم پلیس در تعامل با مردم استفاده کرداین پژوهش با هدف «بررسی اثربخشی ایفای نقش با اجرای سناریوی ارتقاء مهارتهای ارتباطی در کنترل خشم پلیس» انجام گرفته است. روش پژوهش نیمه آزمایشی 60 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین به روش نمونهگیری در دسترس بود که در دو گروه آزمایشی (30) و کنترل (30) نفر تقسیم شدند برای گروه آزمایشی 8 جلسه 90 دقیقهای آموزش مهارتهای ارتباطی به مدت 8 هفته برگزار شد و گروه گواه است
This effectiveness of the role has been achieved by implementing a scenario to improve communication skills in controlling police anger." Semi-experimental research method 60 students of Amin University of Law Enforcement Sciences were available by sampling method which was divided into experimental (30) and control (30) groups. For the experimental group, 8 sessions of 90 minutes communication skills training were held for 8 weeks. The control group did not receive any psychological intervention during this period. There is anger in the post-test phase. The results showed that communication skills training; The ability to receive and send messages, emotional control, listening skills, insight into the communication process, communication with assertiveness and also with the general index of anger expression have a positive effect (P skills and control police anger in interaction with people