چکیده:
زمینه: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر امنیت اخلاقی و حریم خصوصی در توسعه خدمات آینده بانک کشاورزی انجام شده است. روش: پژوهش حاضر با رویکردی آمیخته انجام شد. در بخش کیفی از روش تحلیل تم استفاده شد. جامعه آماری تعدادی از خبرگان بانکی و دانشگاهی بودند که با روش نمونهگیری هدفمند 20 نفر از انها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحلیل مصاحبه بود و در نهایت دادهها با روش تحلیل تم بررسی شدند. در بخش کمی روش توصیفی – همبستگی بود. جامعه تحقیق مشتریان بانکهای مشهد بودند که با روش نمونهگیری تصادفی ساده 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و نتایج با استفاده از معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی تحلیل شدند. یافتهها: نتایج تحلیل تم منجر به شناسایی 27 شاخص در 2 بعد اصلی و 6 خرده مقیاس بود. برای تعیین روایی از اعتبار همگرا و واگرا استفاده شد که نتایج در حد مطلوب بودو نتایج نشان داد امنیت اخلاقی و حریم خصوصی در توسعه خدمات آینده منوط به داشتن برنامه جامع و مدون و توجه به نیازهای آینده است، که سبب رضایت گردد. همچنین از نقطه نظرات خبرگان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکی ارائه شده و میزان اعتماد به آنها و سهولت استفاده ازخدمات، در سطح بالا ازنقاط قوت توسعه خدمات آینده بانک کشاورزی بوده و قابلیت ایجاد فرصت برای جذب مشتری بیشتر و افزایش رقابت پذیری توسعه خدمات آینده بیشتر نمایان میشود، نتیجهگیری: نیاز بیشتر مشتریان به خدمات غیرحضوری در دنیای امروز اجتناب ناپذیر شده است، در فضای آنلاین، استفاده از خدمات غیرحضوری بانکها از به یکی از سریعترین و معتبرترین روشهای تبادل مالی بدل شده است که نیاز اصلی آن اعتماد به خدمات است و این اعتماد به جز با توجه ویژه به امنیت اخلاقی و حفظ حریم خصوصی مشتریان امکان پذیر نخواهد بود
Background: The present study aimed to investigate the effect of moral security and privacy on the development of future services of Keshavarzi Bank.
Method: The present study was conducted with a mixed approach. In the qualitative part, the theme analysis method was used. The statistical population was a number of banking and academic experts, 20 of whom were selected by purposive sampling method. The analysis tool was interview and finally the data were analyzed by theme analysis method.
In the quantitative part it was a descriptive-correlation method. The research population was customers of Mashhad banks that 384 people were selected as a sample by simple random sampling method. The instrument was a researcher-made questionnaire and the results were analyzed using structural equations based on the partial least squares approach.
Results: The results of theme analysis led to the identification of 27 indicators in 2 main dimensions and 6 subscales. Convergent and divergent validity was used to determine the validity. The results were satisfactory. The results showed that moral security and privacy in the development of future services depend on having a comprehensive and codified plan and attention to future needs, which leads to satisfaction. Also, from the point of view of experts, customer satisfaction with the quality of banking services is provided and the level of trust in them and ease of use of services are at a high level of strengths for the development of future services of Keshavarzi Bank and the ability to create more customer attractiveness Appears,
Conclusion: The need of more customers for face-to-face services has become inevitable in today's world. In the online space, the use of face-to-face services of banks has become one of the fastest and most reliable methods of financial exchange. Trust will not be possible except with special regard to the moral security and privacy of customers.