چکیده:
مقدمه: مدیران روابط عمومی و رسانه باید همواره با آینده نگری. محیط رسانه ای را به خوبی مورد
تحلیل قرار دهند و از روندها و تغییرات پیش رو اطلاع دقیق حاصل کنند تا بتوانند برای منطبق
کردن سیاست ها و راهبردهای سازمان رسانه ای با شرایط آینده برنامه ریزی کنند. با توجه به
تغییرات ژرفی که انفجار اطلاعات در ابعاد زندگی انسان به وجود آورده است, بی شک در ماهیت رسانه
ها و چگونگی اداره آنها نیز دگرگونی های عظیمی رخ خواهد داد. از این رو بررسی تاثیرات فناوری
های نوین اطلاعاتی و ارتباطی روی مدیریت رسانه ها به عنوان یک موضوع تحقیق می تواند گام مهمی
در شناسایی روند تحولات آینده و تعامل مناسب با این پدیده باشد.
هدفء بررسی و شناسایی مولفه های مدیریت رسانه در شهرداری تهران می باشد.
روش تحقیق از انواع کاربردی - توصیفی و تحلیلی و به شیوه استدلالی می باشدء همچنین» از منابع و
متون معتبر کتابخانهایء استنادی و شبکه جهانی اینترنت استفاده شده است. از نظرات ۱۵ نفر از
خبرگان. کارشناسان و اساتید دانشگاه نیز کمک گرفته شده است. در آنتها با استفاده از روش دلفی
تعدیل شده مدل نهایی تایید گردید.
نتیجه گیری: نتیجه حاصل از این تحقیق مدلی مفهومی از مولفه های مدیریت رسانه در شهرداری
تهران است که بعد از تاپید خبرگان این حوزه دارای ٩مولفه می باشد که مدیران روابط عمومی در
شهرداری تهران با استفاده از این مولفه ها می توانند مدیریت رسانه را در سازمان خود توسعه داده و از
نتایج آن منتفع گردند. مولفه ها عبارتند از: ۱- ارتقاء سواد رسانه ای ۲-نوآوری و خلاقیت در محتوا ۳-
۶-فناوری رسانه ای ۷- مشارکت اجتماعی ۸- بازخورد و پاسخگویی -٩ هدایت صحیح رسانه ای
خلاصه ماشینی:
بررسي و شناسايي مولفه هاي مديريت رسانه (مطالعه موردي شهرداري تهران ) حميد رضا آئينه افروز 1 چکـيده : مقدمه : مديران روابط عمومي و رسانه بايد همواره با آينده نگري، محيط رسانه اي را به خوبي مورد تحليـل قـرار دهند و از روندها و تغييرات پيش رو اطلاع دقيق حاصل کنند تا بتوانند براي منطبـق کـردن سياست ها و راهبردهاي سازمان رسانه اي با شرايط آينـده برنامـه ريـزي کننـد.
پيشينه تحقيق : رسانه و هدايت افکار عمومي رشد فزاينده در انتظارات ارزشي و در نظام سياسي را دارند، رسانه ها بـه منظـور مـديريت بحران هاي احتمالي لازم است چند سياست اصلي را در دستور کـار خـود قـرار دهنـد.
در مجموع به دليل اينکه انتظارات ارزشـي از مجـراي رسـانه بـه درون نظـام منتقـل ميشود، رسانه با درک نقش حساس خود در رويـارويي بـا افکـار عمـومي، مـي توانـد عاملي مؤثر براي جلوگيري از وقوع بحران يا در صورت وقوع ، مديريت ابعاد آن باشد.
(٢٠٠٦ ,Lucchi) در اين زمينه ، هارپر (١٣٨٧)، معتقد اسـت که احتمالا رسانه هاي ديجيتال ، (شيوه فعاليت ) تلويزيون را تغيير خواهند داد.
شکل ١- نمودار مفهومي ويژگي هاي رسانه اي (خواجه نيان & همکاران , ١٣٨٨) (به تصویر صفحه مراجعه شود) روش تحقيق : از انواع کاربردي - توصيفي و تحليلي و به شيوه استدلالي مي باشد، همچنين ، از منابع و متون معتبر کتابخانه اي، استنادي و شبکه جهاني اينترنت استفاده شده است .