چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین هوش عاطفی و عملکرد مدیران مالی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری شهر کازرون بوده است. این پژوهش بر حسب هدف کاربردی همچنین از نظر طرح کلی تحقیق پیمایشی و از نظر روش گردآوری دادهها علی و از نظر ماهیت دادهها کمی محسوب میشود. جامعه مورد مطالعه تمامی کارکنان و مدیران مالی در شهرداری شهرکازرون میباشد که تعداد انها برابر 220 نفر میباشد. که حجم نمونه برکل جامعه مطابق بوده و لذا 220 نفر به عنوان حجم نمونه از روش سرشماری انتخاب خواهد شد. که از طریق پرسشنامه روابط بین مولفه ها و متغیرها مشخص و با استفاده از نرم افزارهای spss تحلیل خواهد گردید و در نهایت روابط بین اجزای مشخص خواهد شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است لذا ﺑـﺮای ﺳﻨﺠﺶ مولفه عملکرد مدیران مالی از پرسشنامه عملکرد مدیران مالی که تعداد سوالات 21 است و همچنین برای سنجش مولفه مدیریت دانش از پرسشنامه مدیرت دانش 15 سوالی استفاده شده است و برای سنجش مولفه هوش عاطفی از پرسشنامه هوش عاطفی کارکنان 20 سوالی استفاده شده است. دادهها با استفاده از همبستگی پیرسون، رگرسیون دو متغیره و رگرسیون چند متغیره گام به گام تحلیل شدند. روایی پرسشنامهها از طریق متخصصان و پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ که بالا تر از 7/0 بوده و مورد تایید است. هوش عاطفی با عملکرد مدیران مالی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری شهرکازرون رابطه معنی داری دارد.
اثر هوش عاطفی بر مدیریت دانش با ضریب مسیر 969/0 و (***) p-value با سطح اطمینان بالای 95/0 معنیدار و مورد تائید میباشد و اثر مدیریت دانش بر عملکرد مالی با ضریب مسیر 889/0 و (***) p-value با سطح اطمینان بالای 95/0 معنیدار و مورد تائید میباشد این فرضیه مورد تائید میباشد. لذا پیشنهاد میشود که با تلاش در جهت ارتقای مدیریت دانش باعث بالابردن عملکرد مدیران مالی در شهرداری شهر کازرون شویم
خلاصه ماشینی:
(ژو و همکاران ،١ ٢٠١١ : ١٦) لذا با توجه به آنچه که ذکر شد و همچنين اهميت اين مسئله و نيز کمبود منابع اطلاعاتي و پژوهشي مستقل که صرفا معطوف به اين مسئله باشد لذا محقق بدنبال آنست تا دريابد آيا ميان هوش عاطفي و عملکرد مديران مالي با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد؟ تعاريف مفهومي * هوش عاطفي هوش عاطفي يا هوش هيجاني به عنوان توانايي تنظيم و کنترل احساسات و هيجان هاي خود و ديگران با تميز دادن آنها از يکديگر و استفاده از اين اطلاعات براي هدايت افکار و اعمال خود اطلاق ميشود (آستين و همکاران ، ٢٠٠٥، ص ٢١٩).
تحليل مسير فرضيه هاي اصلي پژوهش به نظر ميرسد هوش عاطفي با عملکرد مديران مالي با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد.
بحث و بررسي و تحليل مسير فرضيه هاي پژوهش نتيجه تحليل مسير فرضيه اصلي پژوهش به نظر ميرسد هوش عاطفي با عملکرد مديران مالي با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد.
نتيجه تحليل مسير فرضيه هاي فرعي دوم به نظر ميرسد خود مديريتي با عملکرد مديران مالي با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد.
نتيجه تحليل مسير فرضيه هاي فرعي سوم به نظر ميرسد آگاهي اجتماعي با عملکرد مديران مالي با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد .
نتيجه تحليل مسير فرضيه هاي فرعي هفتم به نظر ميرسد هوش عاطفي با کنترل هزينه با نقش ميانجي مديريت دانش در شهرداري شهرکازرون رابطه معني داري دارد.