چکیده:
تصمیمگیری مصرفکنندگان پیچیدهتر از آن است که در مدلهای سنتی اقتصاد به تصویر کشیده شده است. مدلهای اقتصادی در توصیف رفتار انسان ناتوانند بدین دلیل که نمیتوانند به بخش ناخودآگاه ذهن انسان دسترسی پیدا کنند و این بخش ناآگاه نقش مهمی در تصمیمگیری ما ایفا میکند. امروزه محققین در حال بررسی فراوانی، مکان و زمان فعالیتهای هوشمند در سطح غیرعادی میباشند تا از این طریق بتوانند به بازاریابان در درک بهتر مشتریان و کاهش میلیونها دلاری که صرف ابزارهای بازاریابی سنتی و نتایج محدودی که نمیتواند پس زمینه پنهان در رفتار مصرفکننده را شرح دهد، کمک کنند. آگاه نبودن از بخش ناخودآگاه مصرفکننده باعث میشود هر ساله محصولات بسیاری پس از عرضه به بازار با شکست مواجه شوند. هدف این پژوهش مدلی مبتنی بر رفتار مصرف کننده برای شناسایی ساختار بازار به منظور نظارت بر رقابت محصول است. مطالعه حاضر، تحقیق کمی و از نظر هدف کاربردی میباشد. همچنین از نظر روش پژوهش تحقیق توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری آن شامل مشتریان فروشگاه آنلاین دیجی کالا (برند گوشی تلفن همراه سامسونگ) میباشد. نتایج تحقیق همچنین پیامدهای مدیریتی در مورد شکلدهی به رقابت با استفاده از استراتژیهای مختلف مدیریت محصول در پلتفرمهای تجارت الکترونیکی را ارائه میدهد.
Consumer decision-making is more complex than is depicted in traditional economic models. Economic models are incapable of describing human behavior because they cannot access the unconscious part of the human mind, and this unconscious part plays an important role in our decision-making. Researchers today are looking at the frequency, location and timing of smart activity at an unusual level, allowing marketers to better understand customers and reduce the millions of dollars spent on traditional marketing tools and limited results that can not hide the background. Describe in consumer behavior. Lack of awareness of the subconscious part of the consumer causes many products to fail every year after being marketed. The purpose of this research is a model based on consumer behavior to identify market structure in order to monitor product competition. The present research method has been quantitatively implemented in Digi Kala online products. The research results also provide managerial implications for shaping competition using different product management strategies in e-commerce platforms.
خلاصه ماشینی:
علاوه بر آن ، پژوهش هاي قبلي عمدتاً سطح رقابتي محلي بين محصولات و جايگزين هاي مورد انتخاب آنها را مورد ملاحظه قرار داده اند (دي ساربو و همکاران ، ٢٠٠٦؛ دي ساربو و گريوال ، ٢٠٠٧؛ بائو و همکاران ، ٢٠٠٨) حجم فروش محصول ، يکي از صريح ترين معيارهاي سطح رقابت جهاني در بازار الکترونيک است (اويو و چان ، ٢٠١٤؛ رينگل و اسکيرا، ٢٠١٦).
بنابراين ، اين مطالعه استدلال ميکند که کليک مصرف کننده ، زمان مشاهده صفحه ، وارد کردن به برگزيده ها، افزودن به سبد خريد و حذف از سبد خريد، براي شناسايي ساختار بازار محصول رقابتي و پيش بيني فروش سطح محصول براي نظارت بر رقابت محصول ، با ارزش ميباشند.
از نظر دلالتهاي مديريتي، يافته ها پژوهش ميتواند به فروشندگان و خرده فروشان در بدست آوردن درک عميق تر درمورد ساختار بازار محصول رقابتي با توجه به رفتارهاي مصرف کننده ، کمک کند و همچنين يک پشتيباني نظري براي شکل دادن مزيت رقابتي آنها با اجراي استراتژيهاي مديريت محصول مختلف در پلتفرم هاي تجارت الکترونيک ، ارائه دهد.
بيشتر مطالعات قبلي بر روي بازخورد همگن براي نظارت بر مزيت رقابتي محصولات در داده هاي جستجوي خاص متمرکز بوده است (باو و همکاران ، ٢٠٠٨، لي و باردلو، ٢٠١١، رينکل و همکاران ، ٢٠١٦، ويت و همکاران ، ٢٠١٦) اين مطالعه بر هوش رقابتي رفتار مصرف کننده يعني کليک کاربر، زمان مرور، برچسب گذاري در مورد علاقه ، افزودن به سبد خريد، حذف از سبد خريد، در تعيين مزيت رقابتي يک محصول از نظر ميزان فروش محصول تاکيد ميکند.