چکیده:
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین رابطه بین ابعاد بازاریابی عصبی و رضایت مشتریان در بانک مسکن استان کردستان، از نظر هدف تحقیق توصیفی با نتایج کاربردی و روش کمی است که به شیوه همبستگی انجام پذیرفته است. روش تحقیق جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان بانک مسکن استان کردستان بوده که با توجه به تعداد 2000 نفری کارکنان، بر اساس جدول کوکران و نمونه آماری تحقیق شامل 322 نفر که در چهار خوشه شمال، جنوب، شرق و غرب و به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه استاندارد بوده که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ و به مقدار 821% مورد تایید قرار گرفت. برای ممیزی بازاریابی عصبی مولفههای تحریک احساسات، تداعی خاطرات و جلب اعتماد در نظر گرفته شده است. نتایج فرضیات که از طریق آزمون رگرسیون و با نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت نشان داد که از منظر مشتریان بانک مسکن، تمام مولفههای مرتبط با ممیزی بازاریابی عصبی در رضایتمندی مشتریان تاثیر مستقیم و معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد، مولفه تحریک احساسات بازاریابی عصبی بیشترین تاثیر بر ارایه موفق محصولات نوین بانک دارا میباشد. و در نهایت برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با تمرکز بر بازاریابی عصبی پیشنهاداتی ارائه گردید.
A manager should always review and review the
organizational behavior in order to be able to identify cases
where there is a possibility of failure. This research was
conducted with the aim of investigating the effect of public
choice theory on the calculating behavior of employees and
how to manage it. . Based on this, we first investigated and
identified the factors and criteria of public choice theory on
employees' accounting actions through the content analysis of
documents and documents, which were selected by the
snowball method, which were shown after the theoretical
saturation of work output by Max QDA software. Then the
obtained data was provided to 14 experts through a
questionnaire (quantitative and qualitative) and after three
rounds of qualitative Delphi, 3 sub-criteria were identified and
the resulting pattern was obtained. Based on the results of
public choice theory management in organizations, managers
should be careful about the sub-criterion of methodological
individualism, which is the first priority among the subcriteria.