چکیده:
هدف این پژوهش، اثربخشی مشاوره تحصیلی مبتنی بر سر زندگی، بیصداقتی دانشآموزان دختران متوسطه اول شهر مشهد بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختران متوسطه اول شهر مشهد میباشد. که نمونه آماری این پژوهش شامل 30 نفر از جامعه آماری بود، که به دو گروه گواه (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) جایگزین شدهاند، روش نمونهگیری پژوهش به شیوه در دسترس انتخاب خواهد شد. بدین صورت که ابتدا دانشآموزان را با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب، سپس پیشآزمون گرفته شد و آزمودنیهایی که نمرات پایین را در آزمونهای (بهزیستی تحصیلی، سرزندگی تحصیلی) و نمره بالای در (آزمون بیصداقتی تحصیلی) کسب نمودهاند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین خواهند شد. برای انتخاب نمونه ابتدا پرسشنامهی بهزیستی تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و پرسشنامه بیصداقتی تحصیلی استفاده شد. جهت تحلیل دادهها از آزمون واریانس آنکوا و مانکوا استفاده شد. که یافتههای پژوهش نشان داد: مشاوره تحصیلی با توجه به میانگین بهزیستی تحصیلی گروه آزمایش نسبت به میانگین گروه گواه، موجب افزایش بهزیستی تحصیلی گروه آزمایش شده است و با کنترل پیشآزمون بین گروه آزمایش و گروه گواه از لحاظ سرزندگی تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین با کنترل پیشآزمون بین گروه آزمایش و گروه گواه از لحاظ بیصداقتی تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد. میتوان نتیجه گرفت که مشاوره تحصیلی بر بهزیستی تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و کاهش بیصداقتی تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری داشته است.
خلاصه ماشینی:
در این پژوهش سعی شده است به موضوع مشاوره تحصیلی در بین دانشآموزان دختر متوسطه اول شهر مشهد با تاکید بر بهزیستی تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و بیصداقتی تحصیلی پرداخته شود.
ولی مشاهده دادههای ردیف دوم جدول 2 که مربوط به بررسی فرضیه پژوهش و مقایسه بین گروهها در پسآزمون میباشد نشان میدهد که با کنترل پیشآزمون در مرحله پسآزمون مجذور ات و ضریب ایتا به 818/0 رسیده است به عبارتی با برداشتن تأثیر پیش آزمون از نمرات پسآزمون 8/81 درصد از تفاوتهای فردی در پسآزمون مربوط به تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی بر افزایش میزان بهزیستی تحصیلی گروه نمونه (به کارگیری و تاثیر متغیر مستقل) و تفاوت بین آنها است.
ولی مشاهده داده های ردیف دوم جدول 3 که مربوط به بررسی فرضیه پژوهش و مقایسه بین گروهها در پسآزمون میباشد نشان میدهد که با کنترل پیش آزمون در مرحله پس آزمون مجذورات و ضریب ایتا به 722/0 رسیده است به عبارتی با برداشتن تأثیر پیشآزمون از نمرات پسآزمون 2/72 درصد از تفاوتهای فردی در پس آزمون مربوط به تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی بر افزایش میزان سرزندگی تحصیلی گروه نمونه (به کارگیری و تاثیر متغیر مستقل) و تفاوت بین آنها است.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public A - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher