چکیده:
آموزش و پرورش در هر جامعهی انسانی ابزار ضروری برای پیشرفت انسان و توانمندسازی است. هدف گستردهی آموزش و
پرورش آماده کردن دانشآموزان برای زندگی مفید در جامعه و آمادهسازی آنها برای آموزش عالی است. در واقع اصلیترین و
مهمترین هدف آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همهجانبه فرد و تربیت انسانهای سالم» کارآمد و مسئول برای ایفای
نقش در زندگی فردی و اجتماعی است. ازآنجاییکه دانشآموزان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی کشور هستند. توجه به
این قشرء ازلحاظ آموزشی و تربیتی» باروری و شکوفایی هر چه بیشتر نظام آموزشی و تربیتی جامعه را در پی دارد. بااینوجود.
تعداد کمی از دانشآموزانی که وارد سیستم آموزش و پرورش میشوند. ء میتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و در این
عرصه موفق شوند. تحقیق حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر برهوش هیجانی»
انگیزش تحصیلی» مقبولیت اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کمی کاربردی و از
نظر روش پژوهش در دسته روش مورد استفاده توصیفی میباشد. با توجه به نتایج حاصل از ادبیات تحقیق و سوابق مرتبط با
تحقیق حاضرء اثربخشی آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر برهوش هیجانی» انگیزش تحصیلی, مقبولیت
اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و اثربخشی مورد تائید قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
تحقيق حاضر با هدف بررسي اثربخشي آموزش مبتني بر نظريه هوش هاي چندگانه گاردنر بر،هوش هيجاني، انگيزش تحصيلي، مقبوليت اجتماعي و خلاقيت دانش آموزان انجام گرفته است .
از اين رو پژوهش حاضر سعي بر آن شده است تا اثربخشي روش هوش افزايي مبتني بر تظريه هوش هاي چندگانه گاردنر (طيف ) بر انگيزش تحصيلي ٣، هوش هيجاني ٤، خلاقيت ٥ و مطلوبيت اجتماعي ٦ دانش آموزان مورد بررسي قرار گيرد.
Ciani, Sheldon, Hilpert & Easter 16 .
Senko, Hulleman & Harackiewicz 6 در حالي که دانش آموزان با جهت گيري هدف عملکرد در کارهاي تحصيلي براي نشان دادن شايستگي خود با تمرکز بر مقايسه - هاي توانايي و اجتماعي شرکت ميکنند (سنکو و همکاران ، ٢٠١١).
Freudenthaler, Neubauer, Gabler, Scherl & Rindermann 31 .
17 The Effect of Education Based on Gardner's Theory of Multiple Intelligences on Emotional Intelligence, Educational Motivation, Social Acceptance, and Students' Creativity Fahimeh Marofi Department of Elementary Education, Iranshahr Branch, Islamic Azad University, Iranshahr, Iran.
The present study aimed to investigate the effect of education based on Gardner's theory of multiple intelligences on emotional intelligence, educational motivation, social acceptance, and students' creativity.
Based on the results obtained from the research literature and previous studies related to the present study, the effect of education based on Gardner's theory of multiple intelligences on emotional intelligence, educational motivation, social acceptance, and students' creativity was studied and its effect was confirmed.
Keywords: Effect of Education, Gardner's Theory of Multiple Intelligences, Emotional Intelligence, Educational Motivation, Social Acceptance, Students' Creativity 18