چکیده:
امروزه یکی از جدیدترین روشهای بازاریابی استفاده از شبکههای اجتماعی است و در سالهای اخیر استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه اینستاگرام است. شواهد نشان میدهد که نزدیک به 45 میلیون کاربر ایرانی از این اپلیکیشن استفاده میکنند؛ که آن را به پتانسیل مهمی برای انجام بازاریابی تبدیل کرده است. با توجه به حجم انبوه پیامها و تبلیغات در این محیط مجازی، شناسایی راههای برای بهبود عملکرد بازاریابی و افزایش انتشار پیامهای تبلیغاتی از طریق مخاطبان پیامها یکی از موضوعات مهم بازاریابی نوین است. این پژوهش با مطالعه یک مدل موفق در بازاریابی دیجیتال بر پایه اینستاگرام تلاش نموده است شرکت آیصد را به عنوان یک نمونه موفق بررسی نماید. نتایج حاصل مدلی جهت بازاریابی بر اساس اینستاگرام می کند که شامل دو سطح زیرساختها : شامل ابزارهای فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی و فرآیند فروش و سطح فعالیتها شامل برند سازی شخصی، بازاریابی محتوا، استراتژی قاعده هرم و تبلیغات دیجیتال است.
One of the latest marketing methods is using social networks and in recent years using the Instagram mobile application. Evidence shows that nearly 45 million Iranian users use this application, which makes it an important potential for marketing. Considering the massive volume of messages and advertisements in this virtual environment, identifying ways to improve marketing performance and increase the dissemination of advertising messages through message audiences is one of the important topics of modern marketing. By studying a successful model in digital marketing based on Instagram, this research has tried to examine Aysed as a successful example. The results provide a model for marketing based on Instagram, which includes two levels of infrastructure including information technology tools, organizational structure and sales process, and the level of activities including personal branding, content marketing, pyramid strategy and digital marketing.