چکیده:
مطالعه حاضر به منظور تعیین پوسیدگی» شکستگی و مقاومت در برابر ترکک خوردگی حرارتی ماستیک آسفالت حاوی پرکننده های بی اثر و فعال انجام شد. در این مطالعه یک اتصال چسبان کنترل ۸6-30 به همراه بازالت فا به عنوان یک پرکننده بی حرکت و آهک هیدراته (.11آ)به عنوان پرکننده فعال انتخاب شدند. اسیدهای آسفالت برای درصدهای مختلف پرکننده 1[ ۵ ۰۱۰ ۱۵ و ۲۰ درصد) آماده سازی شدند» به گونه ای که نسبت فیلر به اتصال دهنده(13 / 1۳) ۰ ۰. ۸ میشود. در مجموع پنج ترکیب از لایه آسفالت تهیه شده است از جمله: 80 + 07۸۳-30 + 5 11 75 + 57۸0-30 +3 37۲ 0 + ۳-30 107۸+ 5 37۲7 65 + 30- 1571۸60 +82 717 و 60+ ۸۸۲۳-30 + 0 .11 مقاومت به شکستگی, شکستگی و مقاومت در برابر تراک خوردگی حرارتی آستانههای آسفالت به ترتیب با استفاده از پارامتر ضریب گودسازی» (11:2717)کشش دو لبه شکافدار و اندازه گیری کننده شعاع خمشی (13131) بررسی شد. تاثیر دآ[1 بر عملکرد لایه آسفالت مرتب در محدوده درجه حرارت بالا غالب است که از مقدار 81130 /۷) به دست آمده است. مقاومت فرسودگی آستانه آسفالت با درج ]1 افزایش یافته است» که نشان دهنده عملکرد بهتر گود سازی از لایه آسفالت است. عملکرد درجه حرارت متوسط لایه آسفالت با 11 در مقایسه با لایه آسفالت مرتب از نتایج جابجایی نوک اصلی دهانه ((101-)) بالاتر بود» و نشان دهنده مقاومت بهتر در برابر شکست بود. علاوه بر این، 11 باعث افزایش عملکرد دمای پایین لایه آسفالت به دست آمده از مقادیر ()) 8و 12 (0)با منحنی استاد (6) 85 و (1) ۳[ میشود که نشان دهنده مقاومت بیشتر در برابر ترکک خوردگی حرارتی است. اثر ترکیبی پرکننده 3 و 11 در پارامترهای 51110 //))» (101ل) (0) ٩ (1) 1و ۳ (0)در این مطالعه ارائه شده است. علاوه بر این» در این مقاله به رتبه بندی لایه های آسفالت بر اساس پارامترهای مختلف یعنی (1)(1.) و (1) 131 پرداخته شده است.