چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده با کار عاطفی معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت حرفهای صورت گرفت این تحقیق با توجه به موضوع و اهداف، توصیفی - زمینه یابی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ورامین میباشند که تعداد آنها 747 نفر هستند و با شیوه نمونه برداری تصادفی با توجه به جدول مورگان تعداد 256 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در این پژوهش برای سنجش متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده، پرسشنامه کار عاطفی دایندورف و پرسشنامه هویت حرفهای استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد که بین حمایت سازمانی ادراک شده و کار عاطفی معلمان رابطه وجود دارد و همچنین بین حمایت سازمانی ادراک شده و کار عاطفی در میان معلمان با در نظرگرفتن نقش میانجی هویت حرفهای رابطه وجود دارد.
This research was conducted with the aim of investigating the relationship between perceived organizational support and teachers' emotional work, taking into account the mediating role of professional identity. The statistical population of the current research is the elementary school teachers of Varamin city, whose number is 747 747 747 , and 256 people were selected as a statistical sample by random sampling according to Morgan's table. In this research, to measure the desired variables from the organizational support questionnaire Perceived, Deindorf's Emotional Work Questionnaire and Professional Identity Questionnaire were used. The results of the research showed that there is a relationship between perceived organizational support and teachers' emotional work, as well as between perceived organizational support and emotional work among teachers, taking into account the mediating role of identity. There is a professional relationship.
خلاصه ماشینی:
بنابراین این پژوهش به دنبال بررسی این سوال پژوهشی هست که آیا بین حمایت سازمانی ادراک شده با کار عاطفی معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت حرفه ای رابطه ای وجود دارد؟ کار عاطفی کار عاطفی به صورت تلاش، برنامه ریزي و کنترل براي ابراز عواطف لازم براي سازمان تعریـف می شود (چان و همکاران،2020).
2- بین حمایت سازمانی ادراک شده و کار عاطفی در میان معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت حرفه ای رابطه وجود دارد.
ابزار تحقیق در این پژوهش برای سنجش متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده ، پرسشنامه کار عاطفی دایندورف و پرسشنامه هویت حرفه ای استفاده گردید.
فرضیه دوم : بین حمایت سازمانی ادراک شده و کار عاطفی در میان معلمان با در نظرگرفتن نقش میانجی هویت حرفه ای رابطه وجود دارد.
نتایج حاصل ازفرضیه دوم نشان داد که بین حمایت سازمانی ادراک شده و کار عاطفی در میان معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت حرفه ای رابطه وجود دارد.
[in perseian] Ji, Wena Songshan (Sam) Huangb, Pingping Hou(2019) Emotional intelligence, emotional labor, perceived organizational support, and job satisfaction: A moderated mediation model, International Journal of Hospitality Management ,81 ,120–130 Karaolis ,Andreas .
, Xiaoyan Liang, Hong Kong Jiang, Hong Kong Xue(2022) The Effect of Social Support on Emotional Labor Through Professional Identity:Evidence From the Content Industry, Journal of Global Information Management ,30(1),1-19 Media literacy education model in education Ali Davarpanah ali.