چکیده:
هدف از انجام تحقیق «تاثیر تجارت اجتماعی بر قصد خرید مجدد و تبلیغات شفاهی با نقش با نقش میانجی اعتماد و رضایت مشتریان (مورد مطالعه: شرکت علی بابا)» لذا روش تحقیق این پژوهش کاربردی، توصیفی و پیمایشی میباشد، جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان شرکت علی بابا میباشد که تعداد آنان نامشخص است، جهت تعیین حداقل حجم نمونه لازم، از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود استفاده گردید، بنابراین حداقل حجم نمونه لازم 384 نفر به دست آمد، جهت سنجش متغیرها در پژوهش حاضر از پرسشنامه استاندارد موجود در مقاله بیس استفاده شده است که در طیف پنج گزینهای لیکرت سنجیده شد و در مجموع دارای 22 سوال است، روایی صوری این پرسشنامه در اختیار متخصصین و خبرگان نظیر استاد محترم راهنما قرار گرفته است و میزان پایایی آن نیز توسط آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت، به منظور توصیف یافتهها، از جداول و نمودارهای فراوانی استفاده خواهد شد، در راستای تایید و عدم تایید توزیع نرمال بودن دادهها جهت سنجش متغیرها از آزمون کلموگروف اسمیرونوف استفاده میگردد، جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تاییدی استفاده میشود، به منظور بررسی برازش مدل مورد استفاده تحقیق از آزمون مدل معادلات ساختاری و در محیط نرم افزار لیزرل استفاده خواهد شد، یافتههای تحقیق نشان داد که شهرت تجارت اجتماعی، کیفیت اطلاعات تجارت اجتماعی بر رضایت مشتریان تاثیر گذار است. کیفیت اطلاعات تجارت اجتماعی با نقش میانجی رضایت مشتریان بر تبلیغات شفاهی تاثیر گذار است. کیفیت اطلاعات تجارت اجتماعی، رضایت مشتریان بر اعتماد مشتریان تاثیر گذار است. اعتماد مشتریان، رضایت مشتریان بر تبلیغات شفاهی تاثیر گذار است، رضایت مشتریان بر قصد خرید مجدد تاثیر گذار است.
The purpose of the research is "the impact of social commerce on the intention to repurchase and word of mouth advertising with the role of mediator of customer trust and satisfaction (case study: Alibaba company)" therefore, the research method of this research is applied, descriptive and survey, the statistical population of this research It includes the customers of Alibaba company, whose number is unknown, in order to determine the minimum required sample size, Cochran's formula was used for the unlimited population, so the minimum required sample size was 384 people, in order to measure the variables in the current research from the existing standard questionnaire. In the article, BIS is used, which was measured in a five-choice Likert spectrum and has a total of 22 questions. The face validity of this questionnaire has been provided to specialists and experts such as the honorable teacher, and its reliability has also been tested by Cronbach's alpha. Took In order to describe the findings, many tables and graphs will be used, in order to confirm and disconfirm the normality of the data distribution, the Kolmogorov Smironov test is used to measure the variables, and confirmatory factor analysis is used to check the validity of the construct. In order to check the fit of the model used in the research, the structural equation model test will be used in the Lisrel software environment, the research findings showed that the reputation of social business, the quality of social business information has an effect on customer satisfaction. The quality of social business information has an effect on word of mouth advertising with the mediating role of customer satisfaction. The quality of social business information, customer satisfaction has an effect on customer trust. Customer trust, customer satisfaction affects word of mouth advertising, customer satisfaction affects repeat purchase intention