چکیده:
هدف: تاثیر تعامل، آگاهی بخشی، ارتباط ادراکی و عادت بر قصد خرید مشتریان محصولات ارایه شده در تبلیغات رسانههای اجتماعی با نقش میانجی انگیز لذت جویانه و امید به عملکرد، بوده است. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان خرده فروشی آنلاین موتن رو در کرج که حجم نمونه 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتهها: انتظار عملکرد، انگیزه لذت جویی، تعامل، اطلاع رسانی و ارتباط درک شده بر قصد خرید تاثیر مثبت و معنی داری دارد. سن، زمان حضور در اینستاگرام تعداد دوستان اینستاگرام، شدت استفاده از اینستاگرام و نیاز به خودافزایش (خود ارتقایی) پیشنیاز اصلی تولید و اشتراک اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برند تولید شده توسط کاربر هستند. نتیجهگیری: جنسیت، نژاد و نیاز به خود تاییدی ارتباط معنی داری با تولید و اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برند تولید شده توسط کاربر نداشتند. این مطالعه در فصل پنجم تعدادی دستورالعمل تیوری و عملی در مورد اینکه چگونه بازاریابان خرده فروشی آنلاین موتن میتوانند به طور موثر تبلیغات خود را بر روی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برنامه ریزی و اجرا کنند ارایه میدهد.
خلاصه ماشینی:
لذا، در این تحقیق به پاسخ به این پرسش اصلی که چگونه تعامل ، آگاهی بخشی ، ارتباط ادراکی و عادت بر قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانه های اجتماعی با نقش میانجی انگیز لذت جویانه و امید به عملکرد از دیدگاه مشتریان خرده فروشی آنلاین موتن رو در کرج بوده است؟ ادبیات و بیشینه پژوهش طبق نظریه هویت اجتماعی ، وقتی افراد به شدت از عضویت در گروه خود آگاه هستند و از اهمیت عاطفی و معنوی بالایی برای این عضویت برخوردارند ، گفته می شود از شناسایی گروهی قوی برخوردار هستند (Salem Khalifa, 2017) .
لذا در این چارچوب هدف تحقیق: بررسی تاثیر تعامل ، آگاهی بخشی ، ارتباط ادراکی و عادت بر قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانه های اجتماعی با نقش میانجی انگیز لذت جویانه و امید به عملکرد از دیدگاه مشتریان خرده فروشی آنلاین موتن رو در کرج بوده است.
این مطالعه بررسی تاثیرگذاری تعامل ، آگاهی بخشی ، ارتباط ادراکی و عادت بر قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانه های اجتماعی با نقش میانجی انگیز لذت جویانه و امید به عملکرد یرداخته شده است.
فرضیه چهارم: انگیز لذت جویانه نقش میانجی در تاثیر تعامل و قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانه های اجتماعی ایفا می کند.
بحث و نتیجهگیری این تحقیق باهدف تاثیرگذاری تعامل ، آگاهی بخشی ، ارتباط ادراکی و عادت بر قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانه های اجتماعی با نقش میانجی انگیز لذت جویانه و امید به عملکرد انجامگرفته است.