چکیده:
تحقیق حاضر بیان وضعیت تشویق در مدارس دخترانه ناصح شهر ستان درگز این روش تحقیق بصورت کاربردی می باشد ودرجمع آوری اطلاعات منابع اینترنتی استفاده شده است.جامعه آماری دانش آموزان دختران ناصح شهرستان درگز.از کل60نفردانش آموز دبستان20نفربه عنوان نمونه آماری وبه صورت تصادفی انتخاب شده اند تجزیه وتحلیل داده ها از روش های جداول نمودارها استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داد:- تشویق در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر بوده با توجه به پاسخ های داده شده 83.33 نفر موافق این نظریه بوده- تشویق والدین در روند پیشرفت دانش آموزان موثر بوده با نوجه به پاسخ های داده شده 90 درصد موافق بوده که والدین با توشویق فرزند خود می توانند در پیشرفت تحصیلی نقش داشته باشند.- تشویق در قدرت یادگیری دانش آموزان موثر نبوده است با توجه به پاسخ ها موافق این نظریه نبوده و 100درصد مخالف این بوده که تشویق در روند یادگیری یمی تواندنقش داشته باشد.
The present research is about the state of encouragement in the girls' schools of Naseh, Dargaz, in the city of Stan.The statistical population of Naseh girl students in Dergz city. From the total of 60 elementary school students, 20 students were randomly selected as a statistical sample. The data analysis methods were used using tables and graphs. The results of the research showed:- Encouragement is effective in the academic progress of students, according to the answers given, 83.33 people agree with this theory.- Encouraging parents has been effective in the progress of students, and according to the answers given, 90% agreed that parents can play a role in academic progress by encouraging their children.- Encouragement has not been effective in students' learning ability, according to the answers, they did not agree with this theory and 100% disagreed that encouragement can play a role in the learning process.
خلاصه ماشینی:
معلم که نقش اصلی در اجرای برنامه های درسی و فرآیند تدریس به عهده دارد نقشی از شخصی دیگر باید با شیوه های مختلف ایجاد تغییرات مطلوب در دانش آموزان آشنا باشد تا بتواند جریان آموزشی و یادگیری را مطابق با تواناییها و علایق آنها پیش ببرد.
پیشینه تحقیق مقدمه شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از علل مردودی دانش آموزان منحل نبودن آنها در کلاس درس و یا انجام ندادن تکالیف مورد نظر است.
این قبیل دانش آموزان را با دقت زیر نظر داشته باشید و آنانا را به خاطر کمترین کوشش و فعالیت در جهت شروع کار نوشتن تکالیف اشتغال به انجام آن یا تکمیل تکالیف داده شده ترغیب و تشویق کنید.
باید هر یک از این عوامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا تشخیص دهیم هر کدام چگونه باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شود ،بعد از اینکه شناخت کافی صورت گرفت و عامل یا عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در دانش آموزان مشخص شد، بتوانیم راهکارهای مناسب ارائه دهیم.
نتیجه گیری هدف اصلی این پژوهش تاثیر تشویق در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است تحقیقات حاضر بصورت کاربردی بوده و از پرسشنامه استفاده شده از نظر نوع روش توصیفی – پیمایشی است.