چکیده:
هدف: هدف از پژوهش حاضر ارتباط اخلاق حرفه ای معلم با الگو پذیری دانش آموزان کلاس ششم بود.
روش: روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت بصورت توصیفی–همبسرتگی مری باشرد.
جامعه آماری شامل همه معلمان پایه ششم شهرسرتان شربانکاره مطرابق آمرار اخرذ شرده از اداره آمروزش و
پرورش استان به تعداد 28 نفر می باشد و همچنین تعداد کل دانش آموزان پایره ششرم ابتردایی شهرسرتان
شبانکاره تعداد 307 نفر می باشد. بنابراین برای تعیین تعداد نمونه دانش آموزان با استفاده از فرمول کوکران
تعداد 171 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت، بررسری نترایج تحلیرل
نشان داد، بین اخلاق حرفه ای معلم و الگوپذیری دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. و تمرامی فرضریه
های فرعی نیز تایید شدند.
خلاصه ماشینی:
مقدار عدد معني داري برابر با ١٢/٢٢ و از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي اول تأييد مي گردد و مي توان گفت بين مسئوليت پذيري و الگوپذيري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري دارد و ميزان اين تأثير با توجه به ضريب رگرسيون در حالت استاندارد، ٠/٢٦٧ مي باشد.
مقدار عدد معني داري برابر با ٧/٥٤ و از١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي دوم تأييد مي گردد و مي توان گفت بين صداقت و الگوپذيري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري دارد و ميزان اين تأثير با توجه به ضريب رگرسيون در حالت استاندارد، ٠/٤٦٣ مي باشد.
مقدار عدد معني داري برابر با ١٤/٤٥ و از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي سوم تأييد مي گردد و مي توان گفت بين عدالت و انصاف و الگوپذيري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري دارد و ميزان اين تأثير با توجه به ضريب رگرسيون در حالت استاندارد، ٠/٣٤٤ مي باشد.
مقدار عدد معني داري برابر با ٩/١٤ و از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي چهارم تأييد مي گردد و مي توان گفت بين وفاداري و الگوپذيري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري دارد و ميزان اين تأثير با توجه به ضريب رگرسيون در حالت استاندارد، ٠/٥١٧ مي باشد.
مقدار عدد معني داري برابر با ١٣/٣٤ و از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي هشتم تأييد مي گردد و مي توان گفت بين رعايت و احترام نسبت به ارزش ها و هنجارهاي اجتماعي و الگوپذيري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري دارد و ميزان اين تأثير با توجه به ضريب رگرسيون در حالت استاندارد، ٠/١٩٩ مي باشد.