چکیده:
نگرش یک حالت آمادگی روانی-عصبی برای پاسخ دادن است که از خلال تجربه سازمان یافته بر پاسخ(رفتار)فرد نسبت به همه اشیاء و موقعیتهایی که با آنها در ارتباط میباشد تأثیری جهت دهنده یا پویا میگذارد.نگرش انسانها شامل چهار سطح نظرات، نگرشها،ایستارها و شخصیت است که سطحیترین را نظرات،سطح زیرین را نگرشها، سطح عمیقتر را ارزشها یا نگرشهای پایه(ایستار)و عمیقترین سطح را هم شخصیت مینامند.علاوهبر سطوح نگرش،هر نگرش دارای هفت ویژگی است. الف)شدت،ب)نوع ترکیب،ج)درجه تجانس،د)همبستگی،هـ)هماهنگی، و)تعداد و نیروهای نیازها،ز)اساسی بودن ارزشهای مربوط. برای تغییر نگرشها سه استراتژی وجود دارد:الف)تغییر پاداشها و هزینهها، ب)مواجهه مستقیم با موضوع نگرش،ج)درخواستهای اقناعکننده، برای تغییر نگرش انتخاباتی مخاطبان سه هدف میتوان برشمرد:الف)مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در انتخابات،ب)آگاهی دادن به شهروندان در مورد معیارهای کاندیداها و برنامههای اصلح،ج)تغییر نگرش شهروندان نسبت به یک برنامه یا کاندیدا؛برای دسترسی به سه هدف مذکور میباید منظومههای نگرشی مخاطبان در زمینه انتخابات را شناخت. جمع این عناصر و تأثیر آنها بر یکدیگر،رفتار انتخاباتی شهروندان را به همراه دارد که با شناسایی آنها و تعیین میزان تأثیر آنها،میتوان تغییرات را در نگرشها ایجاد کرد.
Attitude is a mental state of readiness to respond that through sophisticated experiments exerts a strong influence on a person's response to objects and situations. Attitudes are comprised of four levels: Control is shallow, the lowest is perception, higher and the highest levels are known as values or basic convictions and personality respectively.In addition to attitude levels, each attitude has seven traits:a) Intensityb) Combination typec) Homogeneityd) Correlatione) Harmonyf) The competency and amount of needsg) Being fundamental related values.There are three strategies to change the attitudes:A) Changing costs and rewardsB) Directly confronting with the issue of attitudeC) Satisfying requests.According to the above mentioned, there are also three objectives to change the addressee's attitudes toward elections:a) More and more participation of citizens in electionsb) Inform citizens of the candidate's criteria and their better programs,c) Change citizen's attitudes toward a candidate or his program.To attain these objectives should be known addressee's attitudes systems.Totally, these components and their effects are associated with citizen's electoral behavior which they can be changed by knowing them and determining their effects.
خلاصه ماشینی:
برای تغییر نگرش انتخاباتی مخاطبان سه هدف میتوان برشمرد:الف)مشارکت هرچه
جمع این عناصر و تأثیر آنها بر یکدیگر،رفتار انتخاباتی شهروندان را به همراه دارد که با
نگرش مخاطبان انتخاباتی است آورده میشود تا علاقمندان به جلب مشارکت شهروندان و
در این راستا برای نگرش خصوصیات بیشتری عنوان شده است که
را دارند؛به طور مثال تلویزیون یک رسانه رفتار ساز است و باعث میشود مخاطبان در
به طور مثال شناخت این موضوع که عدم شرکت در انتخابات در آینده شهروندان هزینه
رفتار آخرین عنصر نگرش است به این معنا که هرعملی که انجام میشود،تجلی
البته رفتار انجام شده دلیل و حجتی برای نوع نگرش شهروندان نسیت
اطلاعات و کلیشههایی باعث ایجاد این نوع نگرش شده است.
در این شرایط شهروندان با توجه به مشکلات خود و برنامه کاندیداها،سعی میکنند
دسته دوم نیازهای غیر مادی هستند که ارزش زیادی نیز برای شهروندان دارند.
بر این باشد که شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی است و حتما در همه حالات باید در
شایستگیهای فردی میتوان آنها را نادیده گرفت و باعث تغییر نگرش مخاطب نسبت به
نگرشهای دیگر انتخاباتی شهروندان را نیز تغییر داد.
هماهنگی بیشتر بین نگرشها حاکم است این نگرشها کمتر تغییر میکنند و هرچقدر
نگرش انتخاباتی شهروندان را شناسایی کند و سپس آن را به عنوان یکی از اصول تغییر
به طور نمونه اگر نگرش شهروندان این باشد که کاندیدای مورد نظر توان ارضا نیازهای اساسی را دارد،حتما در انتخاب خود سعی میکند آن کاندید
میشوند و مجموع این عناصر و تأثیر آنها بر یکدیگر رفتار انتخاباتی شهروندان را به همراه