چکیده:
مدیریت موفق بر سه اصل مشتری مداری،انسان مداری و کیفیت تأکید دارد.بر اینها«معنویت»را هم باید افزود که فرآورده قلب است.گفتهاند:فرآورده مغز،اندیشه است و فرآورده دل،انگیزه.و ما با به دست آوردن دل انسانها،و به تعبیر اماممان«حکومت بر دلها»میتوانیم مغز آنها را رشد دهیم و بر بهرهوری سازمان بیفزاییم. مدیران باید به دل و روابط عاطفی کارمندان خود توجه کنند،زیرا دلسوخته تولید و عرضه شود،حتما با کیفیت است.انگیزه،موتور درونی فرد است که با دادن پول و پاداش صرف به کارکنان و یا جریمه و مجازات آنها در یک مقطع زمانی حاصل نمیشود.باید فرهنگ خوداجویی، تکلیفمداری،خوشخلقی،خوشبرخوردی، خوشقولی،وقتشناسی،احساس مسئولیت،وجدان کاری و مهمتر بودن کار سازمان از کار شخصی(بل تقدم آن)نهادینه و ذاتی فرهنگ و اخلاق کار همه سازمانها به ویژه نیروی انتظامی گردد تا از این راه،پلیس مطلوب اسلام،قرآن،ولایت و ملت به دست آید.
خلاصه ماشینی:
"لازم به ذکر است که کلیهء الزامات این استاندارد بین المللی،عمومی هستند و برای تمامی سازمانها،صرف نظر از نوع،اندازه و محصولات،قابل اجرا میباشند؛مگر آنکه به دلیل ماهیت خاص یک سازمان و محصول آن برخی از الزامات مستثنا شود و انطباق سامانهء مدیریت کیفیت یک سازمان با این استاندارد محدود به موارد استثنا شده از الزامات بند"تحقق محصول"میباشد و نباید بر روی توانایی یا مسئولیت سازمان در جهت تأمین محصولی که باید نیازهای مشتری و الزامات قانونی قابل اجر را تأمین کند،تأثیر گذارد.
بایدیک روش اجرایی مدون پایهگذاری شود تا این روش اجرایی،کنترلهای لازم برای موارد زیر را مشخص نماید: الف-مستندات پیش از انتشار از نظر کفایت مورد تأیید قرار گیرند؛ ب-مستندات،مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت نیاز به روز شوند و مورد تأیید مجدد قرار گیرند؛ ج-از شناسایی تغییرات و وضعیت بازنگری جاری مستندات،اطمینان حاصل شود؛ د-اطمینان حاصل شود که ویرایشهای مربوط به مدارک قابل اجرا در محلهای استفاده و در دسترس قرا دارند؛ هـ)از خوانا بودن،امکان شناسایی آسان مدارک و دستیابی به آنها اطمینان حاصل شود؛ و-اطمینان حاصل شود که مدارک بیرونی،شناسایی شده و توزیع آنها تحت کنترل است؛ ز-از استفادهء سهوی مدارک منسوخ جلوگیری شود و اگر این مدارک به هر منظوری نگهداری میشوند،به طریق مناسبی شناسایی گردند.
2-2-3)توانایی،آگاهی و آموزش(تربیت)1:ناجا باید: الف-توانایی لازم را برای کارکنانی به وجود آورد که کارهای مؤثر بر کیفیت محصول(امنیت)را انجام میدهند؛ ب-به منظور تأمین این نیازها،به آموزش(تربیت)کارکنان یا انجام سایر اقدامات لازم مبادرت ورزد؛ ج-اثربخشی اقدامات انجام گرفته را مورد ارزیابی قرار دهد؛ د-اطمینان یابد که کارکنان از ارتباط فعالیتهای خود،ارتباط آنها و چگونگی سهیم شدن در دستیابی به این اهداف کیفی واجد آگاهی لازم هستند؛ هـ-سوابق مناسب تحصیلی،آموزشی،مهارتی و تجربی کارکنان را نگهداری کند."